Niet herkennen van draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

work909

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
Heb net een draadloos netwerk geinstalleerd met een sitecom wl-114 breedband router. Alles werkt op de pc die via een ethernet kabel is aangesloten. Alleen de notebook met een Intel/PRO Wireless 2200BG (Fujitsu Siemens) herkent op geen enkele wijze het "netwerk".

Wie kan mij helpen met de oplossing, of alvast met een richting aan te geven waar ik kan zoeken!

Thx

verhelpt het problem niet

Dank voor de reactie. Maar het probleem bestaat. Vergat in het eerste bericht te vermelden dat ik al gechecked heb op de laptop of er een hardware probleem is...en dat is er dus niet

Wordt jouw netwerkkaartje wel gevonden in de laptop.
Ik zette mijn laptop (helemaal nieuw) aan en het kaartje werkte meteen. Ik heb een icoontje draadloos netwerk in het configuratiescherm van xp home staan.

netwerkkaart werkt (denk ik)

volgens mij werkt alles aan de laptopkant; alle icoontjes staan er. blijft alleen de frustrerende tekst dat ie geen netwerk herkent!

Ga via start naar configuratiescherm dan naar netwerkverbinding.
Daar zoek je jouw kaartje op.
Daar klik je met de rechtermuisknop op en dan kies je voor herstellen.
De kaart wordt dan even uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld.
Je weet zeker dat de kaart automatisch een ip adres krijgt.
type eens via start uitvoeren cmd en dan een enter.
Je komt nu in een dos box type daar ipconfig en geef een enter.
Welk ip adres krijg jij nu

...

heb je acties uitgevoerd. Na het herstellen van de kaart krijg ik de volgende foutmelding op de laptop:
"Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: Verbinding met draadloos netwerk maken Neem voor assistentie contact op met de beheerder van het netwerk"

Bij de dosactie krijg ik als melding: Status van medium ..... medium ontkoppeld"

Ik heb het vermoeden dat de oorzaak zit in de router maar weet niet hoe ik dat vast kan stellen. Hoe kan ik vaststellen dat het draadloze "gedeelte" daar werkt. Via de ethernet kabel werkt de router prima (ook op de laptop).

Heb je ook een poging ondernomen om een draadloos netwerkje te maken.
Via de wizzard netwerken.
Als je de laptop via een kabel op de router aansluit gaat het goed.
als je bij de netwerkkaart kijkt staat deze dan ingeschakeld.
Zet de firewall op de laptop eens uit.

nope

al je acties uitgevoerd...geen resultaat..

wat ik al zei vlg mij ligt het aan de router; maar hoe kan ik controleren of alles daar naar behoren werkt?

Tja ik wou dat ik je daar een antwoord op kon geven.

Ga eens via start uitvoeren cmd weer naar de dos box.
type daar ipconfig /all let op de spatie tussen de g en /
Kijk welke adapters er allemaal zijn. en kijk naar de ip adressen.
Doe daarna eens ipconfig /renew met weer die spatie tussen de g en /
Daarna doe je ipconfig en kijk je of er iets gewijzigd is.

krijg als antwoord op ipconfig /renew:
er kan geen enkele bewerking op draadloze netwerkverbinding worden uitgevoerd als het medium ervan nier is aangesloten.

kreeg eerder als antwoord op ipconfig /all:
windows ip cinfiguratie:
hostnaam : office-izqclcrg
knooppunttype: broadcast
ip-routering ingeschakeld: nee
wins-proxy ingeschakeld: nee

Ethernet-adapter draadloze netwerkverbinding:
status van medium: medium ontkoppeld

Aankopingspunt?

...

blijkbaar stond de draadloze adapter uit ...

krijg nu met ipconfig/all wel een terugkoppeling. De laptop herkent ook een netwerk. Ik heb alleen het donkerbruine vermoeden dat het niet het mijne is. Krijg als standaardnaam: Linksys door terwijl ik een sitecom modem heb... en ik krijg geen internetverbinding...

Kijk eens naar mijn bijlage.
zoiets moet jij ook krijgen.

Laatst bewerkt:
En je weet zeker dat de DHCP in jou router aanstaat en dat het netwerkkaartje automatisch een ip adres krijgt.

bijna bijna :)

ik kom steeds dichterbij...het lijkt er alleen op dat ik iedere keer via dos ipconfig /all moet doen om het te laten werken....

maar als het dan werkt heb ik mijn eigen netwerk en doet internet het :)

dan staat jou netwerkkaart niet ingesteld om steeds een ip adres te onvangen van jou dhcp uit de router.
Ga naar je netwerkkaart klik daar met de rechtermuisknop op en ga naar eigenschappen.
dan ga je naar tcp/ip en dan weer naar eigenschappen.
daar moet een vinkje staan bij automatischeen ip adres ontvangen dit moet ook bij dns server staan.

In jou router kijken of daar DHCP aanstaat.

dank voor de moeite alles lijkt nu opgelost. probleem zat toch in het aan en uitzetten van de modemkaart in de laptop.

Dank voor je hulp

hoi work 909,

Ik heb hetzelfde probleem met dezelfde netwerkkaart. Daarom heb ik ook de stappen geprobeerd die jullie besproken hebben deze discussie. Maar hoe ben jij uiteindelijk tot een oplossing gekomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan