Niet juist opstarten van Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
De reparateur heeft geconcludeerd dat de optische drives erg stoffig van binnen zijn en onderzoek zonde van het geld is, beter een nieuwe dvd writer te plaatsen.
Aangeraden wordt ook een herinstallatie van Windows XP (in mijn geval gebeurd dit met Recovery) en een geheugen uitbreiding (nu 512MB DDR1 PC2700)

Ik wil deze problemen zelf oplossen. Er zijn nu een aantal vragen:
- Wat is de beste DVD writer in mijn systeem. (Windows XP, Pentium 4)?
- Welke geheugen uitbreiding ben ik het beste mee af?
- Als ik mijn pc herinstalleerd met Recovery, wat moet daarna opnieuw ingesteld en/of geinstalleerd worden?
- Mijn Microsoft-pakket 2003,(Word, Excel, Powerpoint, Frontpage, ed) kan die behouden blijven of ben ik die programma's kwijt? Mijn installatie-cd is ondeugelijk geworden.

gr.Jan

Laatst bewerkt:
De Plextors staan over het algemeen bekend als de wat betere, verder maakt het m.i. weinig uit.
Geheugen? Exact hetzelfde bijplaatsen zal het minste ellende geven.
Over welke 'recovery' hebben we het?

De Plextors staan over het algemeen bekend als de wat betere, verder maakt het m.i. weinig uit.
Geheugen? Exact hetzelfde bijplaatsen zal het minste ellende geven.
Over welke 'recovery' hebben we het?

Ik had er eentje gevonden DVD +/- R/RW/DL/RAM internal 2MB SATA +22x8x12x
Kan met deze ook een gewone cd lezen/branden, DL is dat de DVD9(Duolayer)?
Wat is 2mb SATA +22x8x12x
Heeft de DvD spelers nog dezelfde aansluiting als in mijn pc(met die flatcable)?
Allemaal vragen waar ik nooit stil bij gestaan.

De pc is afkomstig van Hewlett-Packard Pavilion
De harde schijf is in 2 partities gedeeld de 1e voor C schijf en de 2e voor D schijf hierop staat HP_RECOVERY met 2 mappen: Remote Program en Systeemherstel. Recovery kan worden gestart bij het opstarten van de pc met F10
Wat moet ik er meer van vertellen?

gr.Jan

Ik had er eentje gevonden DVD +/- R/RW/DL/RAM internal 2MB SATA +22x8x12x
Kan met deze ook een gewone cd lezen/branden, DL is dat de DVD9(Duolayer)? ja
Wat is 2mb SATA +22x8x12x lezen, schrijven, schrijven
Heeft de DvD spelers nog dezelfde aansluiting als in mijn pc(met die flatcable)? Nee, Sata is een heel andere aansluiting dan flatcable (IDE) als het moederbord geen sata aansluitingen heeft, heb je niets aan een sata drive.
Allemaal vragen waar ik nooit stil bij gestaan.

De pc is afkomstig van Hewlett-Packard Pavilion
De harde schijf is in 2 partities gedeeld de 1e voor C schijf en de 2e voor D schijf hierop staat HP_RECOVERY met 2 mappen: Remote Program en Systeemherstel. Recovery kan worden gestart bij het opstarten van de pc met F10
Wat moet ik er meer van vertellen? Bij recovery wordt de pc hersteld naar het moment van afleveren, alles wat je erna hebt opgezet is weg.

gr.Jan

Laatst bewerkt:
Bij recovery wordt de pc hersteld naar het moment van afleveren, alles wat je erna hebt opgezet is weg.

Dan blijft er nog weinig over.
Er is ook een andere mogelijkheid de vermoedelijke beschadigde bestanden te repareren.
Na de aankoop hen ik ook nog een herstel DVD gemaaktvoor Pavilion PC kan ik hier iets mee of is dit hetzelfde als op de partitie van schijf D

gr.Jan

Ik vermoed dat die door jouzelf gemaakte DVD weinig verschilt van de recovery CD.
Eerst proberen te repareren lijkt mij idd. de meest handige optie.

Ik vermoed dat die door jouzelf gemaakte DVD weinig verschilt van de recovery CD. Eerst proberen te repareren lijkt mij idd. de meest handige optie.

Intussen is het probleem opgelost, beide DVD spelers bleken omdeugelijk te zijn. Ik heb er een nieuwe ingeplaats en nu werkt alles als een trein. Toch bedankt voor de hulp en meedenken ik stel het zeer op prijs.

Tussentijds werd mij ook verteld dat, terzijnertijd raadzaam is mijn geheugen te verhogen.
Mijn processor: Pentium 4, geheugenkaart Hynic PC 2700U 512MB 333MHZ
Op mijn moederboard is nog plaats vrij voor een extra kaart erbij.
Vraag:
Als er een kaart wordt bij geplaats van 1 GB moet dan ook de 333Mhz worden gebruikt?
Wat voor meerwaarde heeft het om de geheugenkaart te vergroten?
Wordt de pc hier sneller van?
Is het, over het algmeen beter een zo groot mogelijke geheugen te gebruiken?

Hoi !

In deze tijd is 512 Mb wel het minimum.
Daar je nog een slot vrij hebt, is 512 Mb bijplaatsen de snelste en goedkoopste oplossing.

Ik zou dan inderdaad dezelfde module bijplaatsen: http://www.alternate.nl/html/produc...?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR&l3=DDR+512+MB

1 Gig bijplaatsen zou ik niet doen, maar: welk type PC heb je ?
Misschien in jouw geval wel mogelijk en zinvol.

Omdat ik verder geen gegevens heb over je merk/type PC, kan ik niets zinnigs zeggen over andere mogelijkheden, al is 2 x 1 Gig inprincipe ook aanlokkelijk: http://www.alternate.nl/html/produc...2/?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR&l3=DDR+2+GB

Uiteraard wordt je PC daar echt sneller van.

Greetz,

Harry.

Hoi !
1 Gig bijplaatsen zou ik niet doen, maar: welk type PC heb je ?
Misschien in jouw geval wel mogelijk en zinvol.
Omdat ik verder geen gegevens heb over je merk/type PC, kan ik niets zinnigs zeggen over andere mogelijkheden, al is 2 x 1 Gig inprincipe ook aanlokkelijk: http://www.alternate.nl/html/produc...2/?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR&l3=DDR+2+GB
Greetz, Harry.

Misschien hebt je hier iets aan. Mijn gegevens over de pc zijn:
HP Pavilion t470.nl: Pentium 4: 2,60CGhz; geheugenkaart Hynic PC 2700U 512MB 333MHZ, Windows XP home edition.
Ik begreep als er een te groot geheugen geplaats wordt de pc niet zonder hulp zou kunnen opstarten.
groet Jan

Hoi !

Nu, meer dan 3 Gig heeft geen zin voor een 32-bits OS, omdat er dan maximaal 3,25 Gig geebruikt gaat worden.

Bij jouw figuratie zou ik 512 Mb bijplaatsen hetzelfde type als er nu al in zit.
Geeft de minste kans op problemen.

Gezien je verdere configuratie is meer geld uitgeven overkill; immers in een evt. toekomstig nieuw systeem heb je niets meer aan dit geheugen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan