• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(niet) kopieeren van gegevens indien (niet) aangegeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rck65

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2010
Hallo,

Ik werk met een Excel bestand met 1 hoofd spreadsheet, waar een aantal tabbladen onder hangen. Het is de bedoeling dat de administrator enkel de hoofd-spreadsheet in hoeft te vullen en de tabbladen automatisch gevuld worden. De doelgroep van het bestand kijkt enkel naar zijn/haar tabblad en laat de rest ongemoeid.

Wat ik graag wil weten: Hoe kan ik de tabbladen automatisch laten vullen met de gegevens uit het MASTER tabblad?

Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd om aan te geven wat het uiteindelijke resultaat zou moeten zijn. Stel nu dat er geen peren meer verkocht worden zou je dit aan moeten geven in de master-sheet en zou het automatisch veranderd moeten worden in de tabbladen(Teler-X sheet).

Alvast enorm bedankt!

Groet Robbert

Bijlagen

Kijk eens naar de formules in de cellen A2 en B2 op blad 2 van bijgevoegd voorbeeldje.
Om het in 'spreektaal' te 'schrijven'. De formules op blad 2 in de cellen A2 en B2, "kijken" naar de overeenkomende cellen op blad 1 en nemen daarvan de waarde over. Verander wat op blad 1 in die cellen en het resultaat wordt automatisch op blad 2 doorgevoerd. Is dat wat je bedoelde?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hi gast0225,

Dit is niet wat ik bedoel. Het gaat mij erom dat er op blad 1 een reeks aan informatie staat (in mijn eerder voorbeeld kolom 'fruit') wat niet voor elk tabblad (in mijn eerder voorbeeld 'teler') van belang is.

Deze fruitsoorten zijn alleen van belang voor enkele Telers (waarbij elke Teler een andere mix van fruit heeft). Dit wordt in de Master aangeven door 'ja' of 'nee' aan te geven in kolom. Op de afzonderlijke tabbladen wil ik alleen de relevante informatie voor teler X weergeven. Uiteindelijk hoef ik dadelijk alleen een ja of nee aan te passen op (master)blad 1 waarbij de tabbladen automatisch aangepast worden.

Dus:
OF er staat een 'nee' bij appel voor teler A --> dit product is niet te zien op tabblad teler A
OF er staat een 'ja' bij appel voor teler A --> dit product, inclusief extra details (verpakt, houdbaarheid) zijn te zien op tabblad teler A

Is mijn vraag nu duidelijker?

Dankje,

Robbert

Ok, sorry, dan heb ik even niet goed opgelet.
Ik moet je als VBA ondeskundige dan het antwoord schuldig blijven.

Hallo,

Bedankt voor jullie hulp maar tot dusver is mijn vraag nog niet opgelost. Ik heb nieuw bestand bijgevoegd, voortgeborduurd op de bijdrage van Noord25.

Een voorbeeld van wat ik graag wil, in een verhaaltje:
Ik ben een importeur van appels, peren en citroenen. Er zijn drie winkels aan wie ik lever. Zelf heb ik uiteraard graag een overzicht van alles wat ik importeer (masterblad). Deze informatie wil ik graag doorgeven aan de winkels aan wie ik lever (tabbladen). Hierbij is de informatie over fruitsoorten die ze zelf niet verkopen nutteloos dus hoeft deze niet weergegeven te worden.
Ik geef in het masterblad met 'ja' of 'nee' aan of een fruitsoort naar wel of niet naar 'winkel c' gaat. Door dit vakje van peer van 'ja' naar 'nee' te veranderen, of vice versa, zouden alle details van de peer moet verschijnen/verdwijnen op tabblad van winkel c.
dit is wat ik graag wil bereiken en waar ik jullie hulp bij nodig heb!

Dankje!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan