Niet kunnen inloggen op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjoo

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2004
Hoi;
Allereerst fijne feestdagen voor iedereen.
Het volgende: Ik heb een broadbandrouter van Sweex en kan er niet op inloggen. Wat is er fout? Ik kan wel via alle aangesloten computers op internet en op elke computer die is aangesloten inloggen.

Router

Allereerst jij ook fijne feestdagen gewenst. :)

Wat heb inmiddels al geprobeerd?

Ik heb nogal wat vragen.

Heb je een softwarematige firewall geïnstalleerd?

Welke encryptie gebruik je WEP of WPA?

Heb je de juiste sleutel wel ingevoerd om contact te kunnen maken?

Ik zou eerst eens nakijken of je de juiste sleutel hebt ingevoerd.

Een tweede mogelijkheid is om de netwerkkaart opnieuw te installeren.

In het uiterste geval zou je de router kunnen resetten maar dan moet je de andere pc's natuurlijk ook opnieuw configureren.

Mijn Belkin Router is wel eens nukkig met als resultaat dat slechts een router reset helpt. :mad:

Misschien doe je er verstandig aan om je router even (10/15 sec) van de netspanning af te halen, het komt regelmatig voor dat de buffer vast of vol is en krijgt deze dan ook niet leeg.

Hoi. Sorry dat het even duurde. Jaja er moet ook nog gewerkt worden na de feestdagen!:confused:

1 Ik heb zowel met als zonder xp firewall geprobeerd (s2)
2 Ik heb het juiste adres ingevoerd. Zodra ik wil gaan inloggen stop alles zowel op internet explorer alswel de beroemde firefox (werkt perfect)
Wat netwerkaartjes aangaat: Moet ik ze allemaal opnieuw installeren?
Een volledige reset betekend dat alle gegevens er weer in gezet moeten worden? Het gekke is dat ik 2 weken geleden zonder problemen in kon loggen op de router.

0

Netwerkkaart

Indien je de router gaat resetten dan kom je idd de router opnieuw aan het configureren..

Indien je de netwerkkaart van de pc waarmee je niet kunt inloggen opnieuw installeert dan zou je de router na een reset opnieuw kunnen instellen.

De overige pc's kun je met rust laten.

Maar ik zou eerst de netwerkkaart van de pc waarmee je niet kunt inloggen opnieuw installereren.

Resetten kan altijd nog.

Heb je trouwens geen backup gemaakt van de instellingen van je router?

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan