Niet kunnen openen van bijlagen in OE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum,

Wederom wil ik graag gebruik maken van uw veelzijdige kennis op het gebied van computers enz.

Ik wil u dan ook graag het volgende voorleggen.

Min of meer regelmatig e-mail ik met mijn zus in het verre Australie. Af en toe voeg ik dan een foto of anderzins bij dat bericht. Gedurende een langere tijd geeft zij in een replay mij te kennen dat zij in Outlook Express geen bijlagen kan openen. Haar directe omgeving met kennis van zaken en ook experts op dat gebied kunnen het genoemde probleem niet oplossen.
Haar pc draait onder win XP
De firewall van XP uitschakelen is geen oplossing

Wellicht dat u haar via mij wel kan helpen?!

met vriendelijke groet,

Jac Art

outlook blokkeert soms bijlagen.

in OE

extra --> options --> tabblad beveiliging uitvinden "het openen of opslaan van bijlagen die mogelijk een virus bevatten blokeren"

Dat zou het probleem kunnen oplossen.
Daarna wel weer aanvinken, lijkt me verstandig.

grt.

Martin

Kan ze helemaal geen bijlagen openen of soms wel en soms niet?

Ze kan helemaal geen bijlagen openen.
Ik mag aannemen dat experts, waar ze over schreef, deze oplossingen toch ook wel hebben aangedragen.

Ondanks dat zal ik toch zal ik de oplossing van Martin doorsturen.

met vriendelijke groet,

Jac

Geacht forum,

De vraag is nog niet geheel opgelost. Morgen hoop ik weer een berichtje van mijn zuster te ontvangen omtrent haar bevindingen. Ik houd u op de hoogte!

met vriendelijke groeten,

Jac Art

Niet kunnen openen van bijlagen

Geachte forum,

In vervolg op mijn berichtje van gisteren het volgende.
Mijn zuster schreef dat zij bij het trachte om bijlagen in OE te openen het volgende bericht op het scherm krijgt.

" Outlook Express dit bericht (met bijlage) heeft removed omdat er een virus in zit."

Ze heeft toen met verschillende andere (bijlagen) geprobeerd, en steeds de zelfde message.

Ik vind dit heel merkwaardig om dat ik, die haar attachments stuur, geen virus in mijn pc heb. Ook anderen die haar berichten met bijlagen sturen, zeggen geen besmette pc te hebben.

Verder is het vreemd dat als de bijlage in het bericht wordt meegezonden deze wel wordt geaccepteerd.

Wellicht kunt u helpen dit probleem op te lossen.

met vriendelijke groeten,

Jac Art

Hallo Jac,

Dit is geen probleem. Microsoft Outlook Express is zo aardig om alles wat een uitvoerbaar bestand is, te blokkeren en als virus verdacht te maken. Of het nou een virus is of niet.
Geen reden om zorgen te maken dus.
In de eerste reactie van Martin in deze posting kan je lezen hoe je het in kan stellen zodat je het niet meer krijgt. Het is dan wel aan te raden een goede virus scanner geinstalleerd te hebben.

Succes

Geplaatst door Raceman
Hallo Jac,

In de eerste reactie van Martin in deze posting kan je lezen hoe je het in kan stellen zodat je het niet meer krijgt.

Succes

Zou hij dat niet al geprobeerd hebben?

Geacht forum,

In mijn eerste bericht had ik reeds aangegeven dat de experts die de betrokken pc van mijn zuster hebben onderzocht, toch wel direct in de gaten zouden hebben dat de binnenkomende bijlagen in OE werden gebokkeerd.

Maar ja, kennenijk is iets minder waar. Dank voor uw aller hulpvaardigheid!!!. In de loop van de tijd heeft het forum van Help-mij steeds op een adequate manier kunnen helpen.

In een e-mail wil ik mijn zus uitleggen hoe ze de blokkade kan opheffen.

Nogmaals dank!

met vriendelijke groet,

Jac Art

Ik geloof niet zo in "Experts" :)
Gelukkig dat het je vraag oplost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan