niet kunnen opstarten!! help

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rened

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
ik heb het volgende probleem, windows start niet meer op, ik krijg het volgende in beeld:

Windows kon niet goed worden gestart, onze excuses voor het ongemak, mogelijk is er een recente wijziging van de hardware of sotware hier de oorzaak van.

Als deze compter niet meer reageerde, onverwachts opnieuw opstartte, of automatisch werd afgesloten kunt u het beste voor laatst bekende juiste configuratie kiezen om tetrug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte.

Als een eerder poging om de computer op te starten is mislukt bijvoorbeeld:
Als gevolg van een stroomstoring, als gevolg van het indrukken de aan en uit knop, kunt u het beste kiezen voor windows normaal te starten.
Veilige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt
Laats bekende juiste configuratie “recente instellingen die werken”
Windows normaal starten, en gebruik de pijltjes toetsen om het besturingssysteem te selecteren.

Aantal sec dat windows wordt gestart: 20 ( en aftellen haha)

maar het probleem is dus dat ik ook niet in veilige modus kan worden opgestart om een herstelpunt te doen. Dus ik weet echt niet meer wat ik kan doen.

wie o wie kan hier aanzienwat het probleem is, ik weet dat het waarschijnlijk nog al eenalgemene melding is, maar meer krijg ik niet

heb je dit ook geprobeerd:
voor laatst bekende juiste configuratie kiezen om tetrug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte.
die staat ook in de 4 opties die je schreef.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Rened

Laats bekende juiste configuratie “recente instellingen die werken”

Deze moet je uit het menu kiezen.

Is hetzelfde als systeemherstel, alleen kun je hier niet de datum kiezen maar neemt windows gewoon de laatste goedwerkende configuratie.

Groeten,

Fred

reactie

het probleem nu is, ik had m uitgezet, en was daarvoor een beetje aan het proberen wat ie deed, ik kwam toen in een soort boot-scher, ( grijs scherm) had een paar mogelijkheden, zegmaar cd, en floppy, toen drukte ze op esc, om terug te gaan, en dat lukteniet, en toen probeerde ik f4 om terug te gaan, en nu geeft ie aan dat ie bezig is, en dan zie je linksboven in een paar letters en daarnaast checking hardware, dan komt onder in beeld program checking, met zo;n % balkje, en die loopt dan vol, en dan krijg ik een blauw scherm alsof windows wordt opgestart, maar dan staat er een witte pijl in, maar deze kan ik niet bewegen, en binnen enkele seconde wordt dit proces herhaalt, ik kon niets doen, en maakt niet uit waar ik op druk, hij blijft doorgaan, en ook als ik m aan en weer uitzet, dan zit ie in dit proces nog steeds.

Je zou het kunnen proberen door windows opnieuw te installeren.

Zet in de BIOS de CD-Rom als eerste opstart.
Doe de windows CD in de CD-Rom en start de PC op.

Kies nu voor Installeren Windows, dus niet het systeem.

helaas

heb helaas alleen geen cd gekregen hiervan, ik heb wel gehoord dat xp ergens moet staat in een verborgen map, kan ik hier bijkomen, of niet? en hoe kan ik uit dit scherm komen waar ik nu in zit. ( zie mijn vorige reactie) of duurt dat heel lang, lijkt namenlijk alsof het heel de tijd opnieuw begint, en moet ik dit dus uit laten werken zegmaar.

en als ik bij xp kan komen, hoe kan ik dit dan ophalen van de harde schijf. en hoe kan ik hier iets mee doen,:(

heb je een pc met win xp die er al op stond op een verborgen partitie?
wat voor een pc heb je en heb je geen hersteldiskette?
is dat blauwe scherm niet het programma dat je pc op fouten controleerd?
ik weet mischien wel hoe je daar bij kan komen.

Laatst bewerkt:
merk enz

xp stond er idd al op ja, dus in verborge partitie als het goed is. het is een packerd bell L exteme duo 5801 intell pentium 4. 2.8 ghz 512 mbram dus xp.

en voordat ie in dat blauwe scherm komt staat er dus:

geeft ie aan dat ie bezig is, en dan zie je linksboven in een paar letters en daarnaast checking hardware, dan komt onder in beeld program checking, met zo;n % balkje, en die loopt dan vol, en dan krijg ik een blauw scherm alsof windows wordt opgestart. maar dan ging ie weer terug naar dat zwarte scherm. maar nu blijft ie in dat blauwe scherm hangen, met alleen een witte pijl (voor je muis) maar die kan je niet bewegen.

het lampje omzegmaar te kijken of de computer iets doet knippert wel heel de tijd. dus zal ik er van af blijven en kijken of die vanzelf een keer opnieuw opstart of dat ie op den duur instructies geeft wat te doen.

dacht ik al een pb
zet em eens gewoon met de knop uit en wacht een paar seconden en zet em weer aan dan kom je weer in dat scherm met de 4 opties en kies voor Laats bekende juiste configuratie “recente instellingen die werken”
dan hoor ik het wel weer .
heb je wel een hersteldiskette gekregen?
heb je ooit masters cds gemaakt want als dat zo is staat die verborgen partitie er niet meer op.

Laatst bewerkt:
aan en uit

als ik dit probeer, ( aan en uit zetten,) dan kom ik weer gewoon in hetzelfde scherm ,waarin die hardware checking laat zien, dus wat ie nu ook geeft.

en als je opnieuw opstart en wanneer je het pb logo ziet druk je op F5 kom je dan in dit menu?
geef eens antwoord op mijn vraag om die diskette en master cds want dat moet ik weten voor als we die verborgen partitie moeten benaderen en de pc moeten herstellen.
nog een optie is om de aan/uit knop 30 sec in te houden dan word je pc gereset.
en heb je er nieuwe hardware opgezet?

Heb je geen CD gekregen?
Normaal krijg je toch in ieder geval een Herstel CD.

In veilige modus opstarten deed ie ook niet?
Kan soms lang duren voor ie dat doet en dan krijg je meestal eerst een zwart scherm met links boven een knipperende cursor.
Misschien iets langer wachten?

ok, dat met f5 deed ie idd, nu ben ik gelukkig wel in een ander menu,

trouwens over die cd en disketten, ik heb er niets bij gekregen, wel zag ik dat ik ergens een bootdiskette kon maken voor xp, zal ik dit dan doen.

ik heb nu in het scherm voor me, en er staat het volgende:

windows edvanced options menu.
please select an option:

save mode
save mode met networking
save mode met commant prompt

enable bootlogging
enable vga mode

last none good configuration ( youre most recent settings that workt)
directorie serveses
restore mode( windowns domain controllers only)
debugging mode

start windows normaly
reboot
return to OS
choiches menu

ik heb net begrepen in het begin van deze vraag dat ik dus de volgende optie moet doen:

zal ik dit nu idd proberen.

anders maak ik even een bootdisk.

ja proberen die

2 keuzes

ik heb hier opgedrukt, alleen krijg ik nu weer 2 opties,
ik zie in mijn beeldscherm het volgeden staan

please select the operating system to start:

windows PE recovery process W/O datalosing
MS-dos OEMSETUP Recovery process...

moet ik dan de bovenste nemen, ik gok zelf van wel, maar wil het even zeker weten, voordat het weer de mist in gaat

yep de bovenste al moet ik zeggen dat ik dacht dat ie het nu al deed:confused:
beetje late reactie de site is weer traag vanavond:rolleyes:

he vervelend!! of niet?

ok dit heb ik gedaan, alleen krijg ik nu een zwart scherm en daar staat hardware checking ( met wat letters voor, is heel snel weer weg), beneden zie je een balk die volloopt, ( zegmaar kijken hoe ver die is), dan komen er van die blokjes die die balk vullen, als die vol is staat er waiting, en dan krijg je een blauw scherm, met een witte pijl in het midden, maar je kan niets doen,
dan springt ie ff van dit blauwe scherm af, ( ong, 3 sec) dan krijg ik deze 3 seconde gewoon een zwart scherm, dan weer even een blauw scherm, en dan begint het hele proces weer opnieuw

is dit gewoon voor het herstellen naar het moment dat de computer het wel deed, of niet?

want het lijkt of die dit process blijft doen elke keer, maar ik weet niet of het is dat ie blijft hangen, of dat ie verschillende dingen checkt, waardoor je elke keer dit process ziet.

Laatst bewerkt:
hij hoort nu hersteld te zijn zonder verlies van data.
hoe lang heb je die hardware check al laten lopen of elke x afgesloten.
laat maar een tijdje lopen dan zien we wel.
heb je belangrijke dingen op die pc staan?
en had je nou nieuwe HARDWARE op je pc gezet of niet?

Laatst bewerkt:
opstarten

net in het begin heb ik m idd een paar x opnieuw opgestart, maar nu laat ik m lopen.

Opzich staan er niet super belangrijke dingen op. DUs mocht ik alles kwijtraken is het opzich geen ramp.

maar klopt het idd dat je dit scherm hoort te krijgen, of is het normaal gesproke een ander scherm?

enig idee hoe lang dit hoort te duren.

geen idee hoe lang het duurt bij een kennis ben ik bezig geweest en na de laatste bekende instellingen blabla deed ie het gelijk weer.
voor de 3de keer heb je nieuwe hardware erin gezet???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan