niet kunnen wijzigen lay-out subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

wverweij

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2011
ik heb binnen een hoofdform 5 keuzeknoppen gemaakt, bij iedere keuzeknop wordt er een subform geopend (losse subforms voor gemaakt)

bij wijzigen van de lay-out (meer velden willen laten zien) van een subform wordt deze niet overgenomen door het hoofdform

dus wel mogelijk om aan te passen in het subform direct, maar bij gebruik dmv keuzeknop in het hoofdform blijft de lay-out van het hoofdform leidend, dus de lay-out wijziging wordt niet overgenomen/zichtbaar

wie heeft suggesties waar dat aan ligt?

Ik he geen flauw idee wat je aan het doen bent; een subformulier is een formulier dat op een ander formulier is 'geplant'; doorgaans is een subformulier aan het hoofdformulier gekoppeld op basis van een sleutelveld op dat hoofdformulier, al is da niet noodzakelijk. Wat jij doet (als ik het goed heb begrepen) is m.b.v. knoppen een nieuw formulier openen; dat is dus geen subformulier, maar een gewoon hoofdformulier. En die twee hebben doorgaans dan ook niks met elkaar te maken. Hoe je denkt dat een wijziging op een (al dan niet terecht subformulier genoemd) formulier ook zichtbaar moet zijn op het 'hoofdformulier' is mij dan ook een raadsel: die connectie is er namelijk niet.

Hi Michel,

op het hoofdformulier staan 5 knoppen, achter iedere knop zit een subform (die wordt geopend binnen het hoofdform), de koppeling zit in een dataveld tussen hoofd en subform, dit werkt allemaal goed

probleem is als ik nu het subform groter maakt dan gaat dat voor het subform goed, bij het normaal openen van het hoofdscherm blijft de oorspronkelijke lay-out bestaan, dit is raar

als ik het hoofdform in design mode zet dan zie je via een zeer lichte grijze lijn de onderliggende subforms, hier zie je dan de oorspronkelijke lay-out weer, ik kom daar niet bij om aan te passen

graag reactie of het duidelijk is

Maak er een voorbeeldje van, want ik snap er nog steeds niet zoveel van... Heb je één subformulier dat je aanpast, of 5 die al dan niet verborgen worden? Ik heb geen idee...

Hi Michel,

ik heb een word doc met de schermprints, deze is 287k, waar kan ik hem naar toe mailen?

gr

wouter

mail maar naar octafish@live.nl. Overigens mag je de db daar ook wel naar toe mailen, als je dat makkelijk vind.

Ik zie daar geen formulier met 5 subformulieren; om welk formulier gaat het?

formulier is frmBoekingen, een subform die daarbij hoort is subfrmVluchten

Hoe vol de db ook zit, dat formulier zit er niet bij...

En hoe en wanneer wil je dat doen?

voorstel voor maandagavond, rond 20 uur?

dat kan door middel van teamviewer (gratis tool voor remote access) = http://www.teamviewer.com/nl/. Als jij deze opstart en ik ook kan ik on-line late zien waar het probleem zit.

Kan ik je maandag bellen? Op welk nummer?

Gr

Wouter

Ik heb maandagavond wel tijd.

Ik heb een prepaid mobieltje dus het lijkt mij handiger als je mij belt.

Laatst bewerkt:
Michel, werkt prima, probleem opgelost !! bedankt voor de hulp en avondwerk, TOP !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan