• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Niet lege rijen selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joete

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Ik probeer een project database aan te maken met behulp van Excel. Ik heb hierin een adressen bestand waarin alle benodigde adressen te selecteren zijn door een teken in kolom A te plaatsen. Vervolgens heb ik hieraan een macro hangen die de geselecteerde regels filtert en kopieert naar een nieuw bestand, de project database.
Het probleem wat ik nu heb is dat na het kopieren de database samengevoegd wordt met Word en ik daarin 60000 brieven krijg terwijl ik maar 50 regels met data heb...

Mijn idee is nu om alleen de rijen i.p.v. het hele werkblad te selecteren. Alleen krijg ik dit nog niet voor elkaar. Iemand een idee hoe ik dat kan doen?

Zoiets?

Krijg je in ieder geval nooit een lege regel.

Blad 1 je zoek opdracht. Blad 2 je database.

Bijlagen

Hmmm, nee, ik doe mijn bewerking, zoals vermeld, met een macro. Deze macro wil ik uitbreiden met een beperking. Hieronder de code die ik nu gebruik.
Code:
Sub selecteren()
'
' selecteren Macro
'

'
    ActiveSheet.Range("$A$1:$M$2412").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="<>"
    Columns("A:M").Select
    Selection.Copy
    Workbooks.Add
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
    ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Sort.SortFields.Add Key:=Range("C2:C63137" _
        ), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:= _
        xlSortTextAsNumbers
    ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Sort.SortFields.Add Key:=Range("D2:D63137" _
        ), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
    ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Sort.SortFields.Add Key:=Range("B2:B63137" _
        ), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
    With ActiveWorkbook.Worksheets("Blad1").Sort
        .SetRange Range("A1:M63137")
        .Header = xlYes
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply
    End With
End Sub

In deze code worden op dit moment de KOLOMMEN A t/m M geselecteerd. Dit moet gewijzigd worden in RIJEN 1 t/m de laatste (variabel). Ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

Ik vraag me af of dit wel de juiste sectie is voor je vraag. VB is iets anders dan Excel of VBA

Ow...sorry...kan die dan verplaatst worden? Of moet ik de vraag elders opnieuw stellen?

Ik zal hem verplaatsen.

Mijn dank is groot, nu hopen dat iemand hier mij kan helpen :D

Iemand hier die weet hoe ik dit probleem op kan lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan