Niet lezen DVD

• Onderwerp starter Onderwerp starter Menze
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Menze

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Ik ben nieuw hier, dus waarschijnlijk is de vraag hier al eens gesteld, maar heb gezocht en nog geen pssend antwoord gevonden.

Heb nieuwe DVD's gekocht en als ik deze inlees dan geeft windows zef de melding dat het een lege CD is..., Bij mijn weten moet dit een DVD zijn, maar ok... Als ik nu naar deze computer ga is er helemaal niets beschikbaar op de schijf en ook niets gebruikt. Enig idee wat hier aan de hand is, of heb ik gewoon een miskoop gedaan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :thumb:

Wat bedoel je met 'nieuwe dvd's'? Bedoel je DVD's waar wat op moet staan, zoals een video-dvd of een muziek-dvd?

Indien dat laatste van toepassing is, dan zou ik eerst kijken wat er gebeurt als je ze in een gewone dvd'speler stopt. Geeft die meldingen over 'Foute regio-code', dan kan het zijn dat je dvd's gekocht heb voor een andere regio dan Europa.

Worden het geacht beschrijfbare dvd's te zijn, dan klopt het weer wel, want daar staat niets op totdat je er zelf wat opzet, m.b.v. een brandprogramma (zoals Nero etc.)

Succes,

Tijs.

beschrijfbaar

Het zijn inderdaad beschrijfbare DVD's. Als ik op de eigenschappen klik, dan geft hij weer 0 MB beschikbaar en 0 MB gebruikt.

Zoals gezegd: Je moet de beschikbare opslagcapaciteit achterhalen via een serieus brandprogramma, zoals Nero.

Voor wat betreft je originele probleem: Je hebt dus geen probleem, je moet eerst wat op de beschrijfbare cd's gaan zetten met een brandprogramma, of je gebruikt de functie in XP om bestanden te slepen op je dvd-brander om ze op dvd te zetten.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan