Niet meer dan 10mbps netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwarflord

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Hallo, ik heb een 10/100mbps router van sitecom alles werkt prima behalve dan ik maar een netwerk van 10mbps heb. ik heb alles geprobeert. andere hub, andere kabels, behalve een andere router. weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? mvg Dwarflord

Heb je ook een 100 mb netwerkkaart? Zo niet, dan zal het je niet lukken om een 100 mb netwerkverbinding te krijgen.

Controleer ook even het volgende :

Ga naar apparaatbeheer en dubbelklik daar op je netwerkkaart. Ga naar het tabblad geavanceerd en controleer daar even de instelling bij : Verbindingssnelheid/Duplex-modus. het kan ook zijn dat hier geforceerd 10 mb ingesteld staat.

Waarschijnlijk heb je een nog wat "oudere" router van Sitecom met een ondersteunde standaard van ieee 802.11b, die gaat gewoon niet verder dam 10 Mbps. De huidige meest gebruikte standaard is ieee 802.11 b/g. Deze geeft 54 Mbps

Waarschijnlijk heb je een nog wat "oudere" router van Sitecom met een ondersteunde standaard van ieee 802.11b, die gaat gewoon niet verder dam 10 Mbps. De huidige meest gebruikte standaard is ieee 802.11 b/g. Deze geeft 54 Mbps

Ik zie nergens dat er gepraat wordt over draadloos, iets waar jij nu wel over hebt. Sterker nog, ik zie dat er gepraat wordt over kabels.

@Dwarflord. Ga eens naar je apparaatbeheer->netwerkadapters en kies daar voor de eigenschappen van je netwerkkaart, vervolgens tabblad 'geavanceerd' -->>verbindingssnelheid-->> zet die eens op "100Mbps full duplex" of "100Mbps half duplex". Hierbij ga ik er even vanuit dat je inderdaad een 10/100 netwerkkaart hebt, meestal staat er al zoiets in de naam van de netwerkkaart.

Ik zie nergens dat er gepraat wordt over draadloos, iets waar jij nu wel over hebt. Sterker nog, ik zie dat er gepraat wordt over kabels
.

Helemaal juist, inderdaad niet goed door mij gelezen.:o

Dankjullie voor het snelle respons het gaat inderdaad over een bedraad netwerk en ik heb een 10/100/1000mbit onboard netwerk kaart. ik heb het niet alleen, er staan ongeveer 5 pc's op dit netwerk en heb vaak vrienden te lannen. het ligt dus niet aan mijn netwerk kaart (lijkt mij). toch bedankt voor het snelle respons, heeft iemand misschien nog een idee? PS: vanmiddag komt een vriend van mij met een andere router, dan kan ik ook even testen of misschien daar het probleem ligt.

mvg Dwarflord

Ik heb net een andere router aangesloten en nog steeds hetzelfde probleem. kan het misschien zijn dat de kabels verkeerd geknepen zijn? ik heb het zelf gedaan (kleurenblind)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan