niet meer dan 16 kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Ik heb de pc geformateerd.
Bijna alles is nu eindelijk goed, dankzij helpmij.

Maar nu nog 1 probleem. IK heb maar 16 kleuren en meer kan er bij instellingen niet veranderd worden.
Ik zie in apparaatbeheer wel een vraag teken bij 1 apparaat, maar dat is een pci communicitatie .......
Dus volgens mij heeft deze niets met mijn kleuren te maken.

Lijkt net of de hardware er niet meer in zit.

Hoe kan ik mijn kleuren weer terug krijgen??

groetjes

Installeer de driver van je videokaart opnieuw.

Heb je bij de videokaart een cd?
Anders moet je er ff achter komen welk type en merk het is, zodat je de juiste driver kan downloaden.

Mvg P

Weet je welk merk en type het is?

Installeer anders Everest .

Met dit prgramma kan je zien welk merk en type kaart je hebt.

Mvg P

ga ik doen je hoort nog hoe het afgelopen is.
(Ik ben nu nog opmijn werk.

Bedankt

groetjes

Na installatie van het prgramma, dubbelkleik je op computer, daarna op overzicht.

Nu krijg je onder "scherm" de benodigde informatie tezien.

Plaats dat hier, zodat ik voor je de juiste driver kan zoeken.

Mvg P

Sorry een beetje druk gehad kon niet sneller reageren.

Maar Ik wilde even vermelden dat bij everst de volgende bij het scherm staat vermeld:

standaard PCI grafische adapter
matrox G200A
acer Al1711 (17'' LCD)

De matrox is wat ik mis, maar deze staat ook niet met uitroepteken of vraagteken bij apparaatbeheer.

Wel bij overige apparaten staat er een pci (staat geen matrox bij) met een vraagteken zal dit hem wezen??

Ik heb al diverse drivers gezocht via internet, maar wel moelijk. Wel kon ik matrox G200 vinden, maar er staat dan geen A bij wel millenium, en andere vermeldingen.
Geen idee welke ik dan moet nemen

Die g200 zal best werken lijkt me maar let idd op de juiste windows versie (95/98/Me) of w2k/xp

succes

Het was windows 98. en ik heb de deze g200 voor een win98 geinstalleerd en het is gelukt.
Maar het wilde niet want deze driver gaf met een programma aan dat de direct niet goed was.
Ik ben naar microsoft gegaan en heb daar volgens everest direct 8.1 geinstalleerd.
En nu doet alles het perferct.
Ik weet alleen niet wat direct 8.1 doet en wat het is.
Maar alles werkt weer.
Geweldig bedankt!!!

Directx 8.1 is een speciaal programma (api) voor windows om allerlei functies te versnellen. De laatste versie is 9.0c en is normaal via de update site de downloaden. Raad het eigenlijk wel aan.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan