Niet meer eerste Google pagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.

melbio

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Ik heb een jaar geleden een website gebouwd (voor een éénmans zaak) met Xara Web Designer Pro 7 en ook meteen online gezet. Mijn doelstelling was dat me website op de eerste Google pagina terecht zou komen. Door veel forums en tips gelezen over Google Zoekmachine Optimalisatie ( ik was daar leek in) is me website na 4 maanden op de eerste Google pagina terecht gekomen. Nu de laatste 4 a 5 maanden langdurig op de positie 1 gestaan. Grote bedrijven verslagen :shocked: En dit allemaal binnen de richtlijnen van Google :P

Leuk en aardig maar nu komt mijn vraag:
Sinds 3 dagen geleden heb ik Xara Web Designer Pro 7 programma geupgrade naar Xara Designer X (v.8) In dit nieuw programma heb ik de vorige versie opgeslagen website-bestanden ingeladen voor wat update's (voor één afbeelding) en online gezet. Nu 3 dagen later.........

Nu staat mijn site helemaal niet in de top 100 Google pagina voor de zoekwoorden waar ik (zeker) gevonden wil worden. Stond altijd keurig op de eerste positie. Hoe kan dat? Heeft Google me website opnieuw geindexeerd vanwege "nieuw programma"?
Zoek je op een ander zoekwoord is me positie niets veranderd. Staat gelukkig hoe het was. Ook op de eerste Google pagina.

Ik ben nu van plan om weer terug naar Xara Web Designer Pro 7 oude opgeslagen files inladen en online te zeten, zodat alles weer hoe het was :(

Heeft hier iemand een verklaring voor of een tip wat ik zou moeten doen? Bvd.

Mvg,
MelB

Laatst bewerkt:
Ik zou Google daar over mailen/bellen.
Misschien heb je te lang op de 1ste pagina gestaan en daarom hebben ze je van de 1ste pagina geknikkert.

Succes :thumb:

Dat lijkt me niet. Toets je een ander zoekwoord in Google staat me website op de 1ste positie al veel langer en dit staat er nog steeds op in Google.

Ik heb het gevoel dat het aan het geupgrade versie ligt, maar ik kan nautuurlijk naast zitten.

Het zal me niet verbazen als dat pakket meer aan je pagina's veranderd dan je zelf wil. Wat is de link van de site en op welke zoekwoorden gaat het fout?

Zoekwoorden waar het fout gaat in iedergeval niet in de top 100 Google pagina voorkomt zijn: Autorijschool Groningen en Rijschool Groningen. Met deze twee zoekwoorden stond ik maanden lang tussen 1 en 3 Google positie. Toets je Autorijschool in Groningen sta ik op de 1ste plek, maar daar wil ik niet gevonden worden.

Me website: http://www.rijcorrect.nl/

Da's niet zo raar. Ik zie op de site maar vier keer het woord Groningen. Drie van die keren voorafgegaan door "in", de vierde is de contactpagina. Verder maak je nergens (voor zover ik zo snel kon zien) gebruik van koppen om aan te geven wat belangrijk is en gebruik je in je menus geen tekst maar plaatjes (en google kan geen plaatjes lezen). De broncode die Xara geleverd heeft is nogal onoverzichtelijk, maar dat is niet je grootste probleem denk ik. Wat me wel verbaast is dat je kennelijk zo lang zo hoog gestaan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan