niet meer internetten tijdens downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Van de week een nieuw Ziggo modem gehad (en door monteur geplaatst) omdat de vorige defect was. De snelheden die ik daarmee haalde waren ver beneden de waarde die het hadden moeten zijn.

Echter heb ik nu het volgende probleem die ik voorheen niet had.
Als ik nu een bestand intern in mijn netwerk aan het kopiëren ben naar een andere PC of naar de NAS kan ik niet meer internetten. Pagina`s worden dan niet gevonden.
Ik heb datzelfde ook als ik aan het downloaden ben (met newsleecher) ook dan kan ik niet meer internetten.

Is dat een instelling in de nieuwe modem of is dit normaal en zou ik daar aan moeten wennen?
Voorheen had ik daar dus geen last van maar toen had ik draadloos op deze laptop volgens de ziggo speedtest 20mb en nu 60mb

De modemrouters die Ziggo levert zijn geen snelheidsmonsters. Het zou heel goed kunnen dat dit rond het maximum van het apparaat is.

Bedraad haal ik >120MB dus dat zal wel meevallen toch?
Trouwens de draadloze verbing gaar dmv mijn eigen router die achter het modem staat en daar is niets aan veranderd.

Het Wi-Fi bereik van de Ziggo modems zijn ook niet al te best.

Heb nogal slecht ervaring met Ziggo, aangezien ze afspraken niet nakwamen en de klantenservice daar is nogal brutaal tegenover de klant.
Daarom ben ik ook een tevreden klant bij KPN.

Zoals ik al melde gaat de wifi gewoon via mijn eigen router en via de ziggo router.

Aha, je hebt een router achter de modemrouter van Ziggo hangen begrijp ik? Je weet dat je in zo'n geval ervoor moet zorgen dat de ranges van de beide routers elkaar niet moeten overlappen zodat niet hetzelfde IP-adres uitgedeeld kan worden? Want anders kan dit conflicten geven.

Zoals ik al melde gaat de wifi gewoon via mijn eigen router en via de ziggo router.

Zou het dan niet gewoon zo kunnen zijn dat je eigen router 'over zijn nek gaat' als er teveel dataverkeer tegelijk plaatsvindt?
Algemene test zou zijn om bedraad aan te sluiten aan de Ziggo router en te kijken of het probleem zich dan ook voordoet. Natuurlijk kun je dan niet bij je NAS maar je kunt wel die nieuwsgroepen test uitvoeren.
Gaat dat wel, dan weet je wat de bottleneck is.

Tijs.

heb je QoS aanstaan bij de linksys router? want QoS zou het probleem ook op kunnen lossen (QoS staat bij wireless)

Oké, hierbij een paar bevindingen zoals hier opgedragen van de posters.

Het was even zoeken in de router :cool: maar toch gevonden en de QoS staat aangevinkt.

Ik heb de laptop " bedraad" rechtstreeks aan de ziggo modem/router gehangen en newsleecher met volle bak laten downloaden. plm. 90Mbps en ik kon dan wel gewoon blijven internetten.
Ook heb ik de laptop " bedraad" rechtstreeks aan de Linksys router gehangen en newsleecher ook met volle bak laten downloaden. plm. 90Mbps en ook nu kon ik gewoon blijven internetten.

Nu ook nog maar eens draadloos aan de Linksys gehangen en newsleecher aangezet en gaat met een snelheid van 40Mbps maar inderdaad is internetten dan niet meer mogelijk.
Als ik newsleecher knijp en niet meer dan 20Mbps door laat gaan kan ik WEL internetten.(pagina`s worden wel iets langzamer geladen.)
Wederom dezelfde test gedaan en draadloos aan de ZIGGO modem/router gehangen en HETZELFDE probleem.
Lijkt dus niet aan de linksys router te liggen dan??

nb
Als ik met de laptop switch van de ene draadloze verbinding naar de andere draadloze verbinding komt er de melding:
Netwerkvereisten controleren. (daar blijft hij even in staan)
Daarna komt de melding:
Verbing maken duurt langer dan normaal.......
Daarna komt de melding:
De verbinding is beperkt.

Echter heb wel al verbinding terwijl de eerste melding er nog staat.:( (ook geen geel uitroeptekentje bij het icoontje in de werkbalk)

Ik hoop dat iemand er iets mee kan want ik vind het heel vervelend als ik niet kan internetten of de NAS kan bereiken als ik aan het downloaden ben:o

Enige waar ik zinvol aan kan denken is een driver-update van je wifi adapter. Verder kun je wellicht op beide routers een kanaalnummer kiezen dat niet (of weinig) in gebruik is
Daarmee houdt het voor mij verder op: Wifi heeft zijn beperkingen.

Tijs.

Kanalen zijn al zo ingesteld dat ze elkaar niet overlappen en ook rekening gehouden met de kanalen van de buren adhv SSidr.
Driver update zou ik nog eens naar kunnen kijken:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan