Niet meer kunnen installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik wil terug van Vista naar XP en dacht gewoon alles opnieuw te installeren. Dat lukte niet, want XP meldde, dat er geen HD aanwezig was. Ik dus de BIOS op default gezet en nu start de hele PC niet meer op. Ik krijg in een zwart scherm slechts de melding, dat de HD beschadigd is door een virus. Wat valt hier nog aan te doen?

Heb je een SATA harddisk, want daarim zit dan je probleem, XP heeft die drivers niet standaard aan boord, moeten geladen worden met een diskette tijdens de installatie!!

En... weet je zeker dat voor je systeem alle XP drivers voorhanden zijn? Anders is alle moeite voor niets!!

Het zijn SATA-disks, overigens op een laptop. Maar XP komt niet eens zover, dat die om drivers vraagt, ik kom helemaal nergens meer in.

Hoi !

Normaliter zet je de Sata-drivers op een floppy, en trommelt direct bij het begin van de XP-installatie op F6.

Probeer ze voor je laptop op een USB-stick te zetten, op F6 trommelen en kijk of dat gaat.

Zo niet, zul je de XP-CD moeten slipstreamen met de Sata-drivers.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk heb je ook wat gewijzigd in je bios kijk eens of die virussen aan moet geven zet dit dan eens op disable.

Ik kom zelfs niet meer in de BIOS......

UIteindelijk bleek de opstartsector van een HD beschadigd te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan