• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Niet meer kunnen toevoegen van extra tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CygneVoler

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2015
Berichten
234
Hoi Excellers,

Ik heb ooit eens een code gehad die voorkwam dat er een extra tabblad kon worden toegevoegd aan een bestand (excel)
Ik weet dat je deze in "this workbook" plaatste.
Stel je hebt 5 werkende tabbladen, w.v. er 3 met veryhidden verborgen zijn. Wanneer er op het + van de tabbladen gedrukt werd elimineerde dit tabblad.
Ik wil nl voorkomen dat in een bestand voor meerder gebruikers er een "wildgroei" kan ontstaan van "eigen tabbladen".

Wie kan me daar mee helpen?

Alvast hartelijk dank voor de medewerking.

PS ik heb geen voorbeeld bestandje :d
 
Afspraken maken geen optie?
Code:
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)
    Application.DisplayAlerts = False
    Sh.Delete
    Application.DisplayAlerts = True
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Google had je meteen het antwoord gegeven. Voorbeelden (ik vermoed dat je de code uit de eerste link had, ooit, maar de code in de tweede link lijkt (afgezien van naamgevingen die anders zijn) precies op de eerste):
link1
link2

EDIT, toevoeging: De code is een klein beetje uitgebreider dan wat de vorige helper postte, maar het idee is hetzelfde.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja Timshel afspraken maken is een hele goede optie. Maar of die 200 man/vrouw zich daar aan houden? Dit gaat (hopelijk) beter.
Beiden bedankt voor jullie snelle reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan