niet meer opstarten nadat externe harde schijf is geplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2010
Berichten
0
Omdat mijn vorige externe harde schijf te klein werd heb ik een nieuwe gekocht. Dit is een plug and play toestel maar toch heeft het probleem. Als ik m'n computer (windows XP sp3) opstart dan komt hij niet verder dan het biosbeeld. Hierna vervriest hij helemaal. Zelfs het oranje lichtje dat aantoont dat hij iets doet knippert niet meer. Als ik m'n harde schijf even zonder stroom zet tot als het Windows XP teken en laadbalk erop komt dan start hij normaal op. In bios kan ik niet echt iets vinden die aanleiding geeft tot dit probleem.

Hopelijk weet het hier iemand want dit is best irritant.

Greetz,

Pieter1992
 
Welkom op Helpmij!

Misschien even formatteren. Als je daarbij kan.
Als je het doet wel in NTFS doen.

mvg,
Elija
 
Weet je zeker dat hij als eerste van de interne schijf boot???
 
Ja want hij staat niet in de bootlijst.


Ben nu aan het formateren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je slim bent verwijder je alle partities van die externe harddisk.
Dan maak je in Schijfbeheer van de vrijgemaakte ruimte een uitgebreide partitie (dus géén primaire). Zodra dat klaar is, dan rechtsklik je in Schijfbeheer op de zojuist gemaakte uitgebreide partitie, en je kiest voor: "Logisch station maken"

Grote voordeel hiervan is dat er géén opstartsector op de externe schijf wordt geschreven, en is dus misschien (zeg maar gerust: waarschijnlijk) een werkende oplossing voor je opstart-probleem.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Als je slim bent verwijder je alle partities van die externe harddisk.
Dan maak je in Schijfbeheer van de vrijgemaakte ruimte een uitgebreide partitie (dus géén primaire). Zodra dat klaar is, dan rechtsklik je in Schijfbeheer op de zojuist gemaakte uitgebreide partitie, en je kiest voor: "Logisch station maken"

Grote voordeel hiervan is dat er géén opstartsector op de externe schijf wordt geschreven, en is dus misschien (zeg maar gerust: waarschijnlijk) een werkende oplossing voor je opstart-probleem.

Succes,

Tijs.

Sorry dat ik wat laat reageer.

Bedankt voor de tip maar het heeft niet gewerkt. Ik heb alles stap voor stap gedaan maar het heeft niet mogen baten. Ik ga er2 foto's bijzetten op de punten waar hij blokkeert.

Rechts is als ik niet doe, links is als ik snel genoeg op DEL druk.

greetz

peieter1992
 

Bijlagen

  • 01072010415.jpg
    01072010415.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 47
  • 01072010413.jpg
    01072010413.jpg
    87,9 KB · Weergaven: 63
Als er een oplossing is, dan moet die ergens in de BIOS staan (Boot sequence of Boot order).

Ik zal straks nog even in de handleiding kijken of daar wat uit te halen is.

EDIT: In de BIOS is het mogelijk om in het Boot 'tabblad' de configuratie van "Removable Drives" in te stellen.
Zet alle 3 de opties aldaar op Disabled (evt. m.u.v. "1st FLOPPY DRIVE" als je (ooit) nog van floppy wilt opstarten)
Pagina 2-31 in deze handleiding

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Als er een oplossing is, dan moet die ergens in de BIOS staan (Boot sequence of Boot order).

Ik zal straks nog even in de handleiding kijken of daar wat uit te halen is.

EDIT: In de BIOS is het mogelijk om in het Boot 'tabblad' de configuratie van "Removable Drives" in te stellen.
Zet alle 3 de opties aldaar op Disabled (evt. m.u.v. "1st FLOPPY DRIVE" als je (ooit) nog van floppy wilt opstarten)
Pagina 2-31 in deze handleiding

Tijs.

Bedankt!

Toch heeft het niet geholpen omdat ik niet in de bios kan als m'n externe harde schijf is aangesloten op de pc. Ik heb geprobeerd om zonder m'n harde schijf in de bios te gaan maar dan is er geen lijstje van removable disks, maar cd drivers, ook niet als ik dan pas m'n harde schijf terug inschakel.

Pieter
 

Bijlagen

  • 02072010416.jpg
    02072010416.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 61
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan