Niet meer surfen na WEP

Status
Niet open voor verdere reacties.

persuader

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2003
Reeds lange tijd zit ik met een draadloos netwerkje van 1 laptop en 1 pc via een router Topcom WBR611, internet via ADSL. Ik had wel al een MAC-filter aanstaan, maar het was er nooit van gekomen om een verdere beveilging te doen (geen tijd, geen zin, vergeten,....). Vandaag daar toch maar eens aan begonnen, en na een 5-tal uren zoeken ben ik klaar om de hele zooi hier door het raam te kieperen...
.
Ik enable dus WEP op de router en geef een 128-bit HEX code in die ik heb gemaakt met een progje. Gevolg: ik word van het netwerk gewipt, wat normaal is want nu effe snel alles op pc aanpassen. Ik geef net dezelfde sleutel in bij de instellingen van het draadloos netwerk op m'n pc en krijg dan bij connecteren: "verkrijgen netwerkadres", wat blijkbaar niet lukt (zie bijlage 1). Na netwerkverificatie op "open te zetten" kan ik al connecteren maar "met geen of beperkte toegang" = kan je dus niks mee aan!
Na een reset van de router (want daar kon ik dus ook niet meer op) en wat gesurf op het web heb ik dan handmatig ip-dns-...adressen ingegeven en nogmaals geprobeerd. Alweer een stap verder. Ik heb alweer connectie met het netwerk en ditmaal zonder opmerkingen, doch...surfen lukt niet. Geen enkele site kan geconnecteerd worden, geen mail opvragen,.....Momenteel dan maar weer onbeveiligd (wel met MAC-filter + niet uitzenden SSID) aan het werken...

Iemand enig idee waar ik fout ga? De handmatig ingegeven IP- en andere adressen zullen juist zijn want zonder WEP (na reset router) werkt het wel met deze gegevens.

Greetz.
K.

Bijlagen

• netwerk_1.gif
    netwerk_1.gif
    32 KB · Weergaven: 24
  • netwerk.gif
    netwerk.gif
    23,7 KB · Weergaven: 20
Weet je wat de fout is als je het met Tekstenuitleg probeert.

Kan je iets niet vinden / snap je iets niet??

Ik denk dat je naar geadvanceerde instellingen moet gaan en daar je sleutel invoeren.

<<<Ik denk dat je naar geadvanceerde instellingen moet gaan en daar je sleutel invoeren>>>
Staat inderdaad zo beschreven in de handleiding en heb ik dus ook gedaan.

<<<Weet je wat de fout is als je het met Tekstenuitleg probeert. Kan je iets niet vinden / snap je iets niet??>>>
Geen idee wat er fout gaat. Je kan in m'n eerste post in dit bericht letterlijk lezen wat er wanneer gebeurt. Ik doe alles volgens het boekje, maar helaas.
Het boekje is trouwens niet heiligmakend hé. Heb bij m'n broer ook z'n netwerk ingesteld volgens het boekje, maar zonder firmwareupgrade van z'n router lukte het dus niet en dat stond niet in "het boekje". Om maar te zeggen dat het letterlijk volgen van een goede handleiding geen garantie geeft op slagen, er zijn zoveel mogelijke oorzaken..

Een firmwareupgrade gaat bij mij trouwens niet, zit aan laatste versie en toestel wordt niet verder ondersteund, dus er zullen er geen meer komen....:(

Heb het voorlopig maar opgegeven, want zonder nieuwe input kom ik steeds weer op hetzelfde terug wat er alleen maar voor zorgt dat ik zin heb om met de router op de pc te kloppen of omgekeerd :evil: en dat helpt ook niet echt hé ;

Mijn enige hoop is dat iemand iets soortgelijks heeft voorgehad en opgelost en die mij de gouden tip geeft....

Greetz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan