Niet meer werkende PB Imedia 3350

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbevel

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
302
hoi,

Ik heb vanmiddag een vijf jaar oude Packard Bell Imedia 3350 schoongemaakt. Hierbij heb ik ook de processor van zijn plaats gehad, hier zat namelijk erg veel stof bij. Toen ik hem weer inmekaar had gezet, starrte hij op, begonn de processor fan te draaien, voeding werkte, hdd werkte maar gaf hij geen beeld. Geheugen bankjes zaten goed, snoertjes zaten goed, maar beeld geeft hij niet en ook het usb toetsenbord werkt niet. Hij maakt wel een hoop herrie. Hij geeft GEEN pieptoonjes af, wat zo kunnen betekenen dat er iets mis met voeding of moederbord. Voeding werkt, cdrom drive kan gewoon open en dicht enz. Dus kan de processor beschadigd zijn??

Er zit een IDE hdd in, kan ik die gegevens nog gewoon redden??

mvg,
 
Heb je met het terug plaatsen van de processor ook gekeken of er geen pinnetjes
zijn afgebroken..? Dit kan namelijk gebeuren als je een processor probeert los te
peuteren van je MoBo. En mocht hij al onbeschadigd zijn, ook even koelpasta aanbrengen
anders gaat de processor ook iets minder lang mee als gedacht...:)


Remy
 
Ja, er zijn geen pinnetjes gebroken. Maar we hebben besloten dat we beter nu een nieuwe pc kunnen aanschaffen, gezien het feit dat deze ruim 5 jaar oud is en ontzettend traag werkt. Er is echter één probleem: er staat op de hdd belangrijke programma's die als het even kan behouden moeten worden, omdat ze nieuw rond de €400,- kosten. Kunnen we dus, op een nieuwe pc, de gegevens nog van de oude schijf halen? In ieder geval bestanden, ect. Kunnen daarnaast nog die belangrijke programma's meegenomen worden???

dus:

1. Een nieuwe pc
2. bestanden ect. van de ouwe IDE schijf halen om op de nieuwe hdd te zetten
3. De belangrijke programma's (voor werk) meenemen.

Het is dus een IDE HDD, 80 GB.

mvg, Marten
 
Marten,

Hier is een redelijke goedkope oplossing voor, als je besluit om de harddisk toch al
uit je oude pc te halen kun je kijken of je hem in de nieuwe pc erbij kunt hangen
als extra IDE schijf, als daar tenminste ondersteuning voor is op dat moederbord.
Zit er nu geen (extra) IDE aansluiting op dit MoBo dan is er nog een optie om je
harddisk bijv. aan een dockingstation te hangen http://www.alternate.nl/html/product/Harddisks_Dockingstation/Sharkoon/QuickPort_Combo/347578/?tn=HARDWARE&l1=Harddisks&l2=Toebehoren

Hiermee kun je redelijk simpel alle soorten HD via USB aan je systeem hangen en aan
de gegevens komen en eventueel kopieren....:thumb:

Suuk6

Remy
 
Hoi,

Ik heb vanmorgen een prachtige nieuwe Acer Aspire laptop gekocht, en heb net een dockingststion voor de 3.5" IDE HDD. Dit moet gewoon in de usbpoort passen.

in iedergeval bedankt voor je antwoord. Als het mij ligt, 'vraag opgelost'

gr. Marten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan