Niet op de C: schijf instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
op de hardeschijf heb ik XP staan.
Verder wil ik eigenlijk dat als je andere programma's gaat instaleren dat deze dan standaard op de D : schijf komen. Eigenlijk wil ik dus niets meer op mijn C schijf geinstaleerd krijgen zonder dat ik het zelf wil, kan dat?

Ik snap dat je tijdens de instalatie van software de vraag krijgt waar je de software wil hebben. Maar dan gaan er toch nog bestanden naar de c schijf en dat wil ik niet.

als je aangeeft dat je programma's op de D; (of elder) wilt hebben dan doen ze dat ook.
Ik doe dat al jaren, en bevalt prima.

Maar er zijn nou eenmaal drivers en systeem bestanden, evenals register bestanden die op C horen, omdat de software anders simpelweg niet kan werken.
Dat zul je moeten accepteren.
register en drivers zitten nou eenmaal op de boot-partitie.

Het is dan ook aan te raden om de c; partitie ten minste 5 gig, maar beter 10 gig te houden, omdat anders na verllop van 1 jaar en vele tools installeren de c: gewoon te klein wordt.

Internet bestanden zoals cookies en temps komen ook op C, net als je mails en adresboek.
Kan nou eenmaal niet anders.

Ja dat klopt allemaal. ik was alleen in de veronderstelling dat je ergens kon instellen dat er standaard op de D schijf geïnstaleerd kon worden.

:shocked:

Paul-RT zei:
als je aangeeft dat je programma's op de D; (of elder) wilt hebben dan doen ze dat ook.
Ik doe dat al jaren, en bevalt prima.
Maar er zijn nou eenmaal drivers en systeem bestanden, evenals register bestanden die op C horen, omdat de software anders simpelweg niet kan werken.
Off topic: met wat voor doel installeer je programma's op een andere partitie? :confused:
Ik kan me voorstellen dat je dat met je data doet.
Of dat je C: zo klein mogelijk wilt houden om Windows lekker vlot te laten draaien.