Niet op te starten? Heel vaag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcmaniaxx

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2002
Dag mensen,

Ik had net zo iets vreemd meegemaakt. (Zal voor jullie wel heel normaal zijn:D)

Ik probeerde mijn pc aan te zetten, maar dat lukt niet. Kheb alles nagelopen, voeding, kabels, contacten enz enz. Hij start dan helemaal niet op. En een half uurtje later wel. Dit klopt toch niet? Ik heb hier vaker last van.

Het is een 300w voeding.

geen idee. :D

te weinig info.

maar waar haal je dit vandaan en wat kost dat ?

ADSL 8Mbits Downstream :8-0:

pe.

jah ik heb het ook gehad niemand wist er antwoord heb geloof ik alles wel geprobeerd. uiteindelijk heb ik de computer maar weggelazerd en een nieuwe gekocht

Ik zou eerst eens een andere stroomkabel proberen. Deze kan stuk zijn.

Kan je op het moment dat je je pc niet kan starten, een ander toestel dat aan datzelfde stopcontact hangt wel gebruiken? Het kan nml ook gebeuren dat door trillingen een draadje losraakt op de aansluitingen in het stopcontact in de muur...
LET OP! ALLEEN VOOR VAKMENSEN! GA HIER NIET ZELF AAN PRULLEN! DODELIJKE SPANNING!
Indien dit dus zo is, effe een erkend vakman contacteren...

Als laatste zou ik de voeding van je pc veranderen...

rustig stap voor stap

Volgens mij kan je het beste je machientje eens open gooien. Haal zoveel mogelijk componenten los. (harde schijf cd-rom, cd writer, dvd, floppy etc)
Je moet je CPU, je geheugen en je videokaart opnieuw plaatsen. Met die drie componenten moet ie op kunnen starten. Doet ie dat dan, sluit dan een voor een je extra componenten (harde schijf, floppy, cd-rom etc) terug in je machine. Totdat je merkt dat ie weer slecht "boot".
Het laatst geplaatste component is dan het probleem.

Start ie NIET op met alleen je CPU je geheugen en je videokaart, en je krijgt ook geen "beep codes" dan is of je power supplie ofwel je moederbord naar god. Krijg je wel een aantal beeps check op http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml voor de betekenis. Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan