Niet op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekolonist

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
Ik wil op mijn computer mijn draadloze kaart installeren maar het lijkt erop dat de computer de kaart niet kan vinden.
Op mijn vorige computer werke die wel, daar zat windows xp.

Ik heb de software geinstalleerd, maar op de cd staat geschikt voor (98,me,xp enz enz) behalve windows vista.
Kan het kloppen dat die dan niet werkt op Vista of ligt het daar niet aan?
Wat zou ik het best kunnen kopen anders, zo'n usb stick schijnt makkelijk te zijn hoorde ik.

Conceptronic version 2.0

En op het boekje staan deze nummers, (c54ri , c54rc & c54ru)

Ja heb het ook geinstalleerd.

Het programma staat erop, maar hij herkent de internet kaart helemaal niet..:confused:
Het ligtje van de internetkaart brand wel, dus hij is wel goed aangesloten.

Hoe zie je je kaart nu in apparaatbeheer, en met welk stuurprogramma?

De internet kaart staat er niet eens tussen bij apparaatbeheer.
Terwijl de software wel is geinstalleerd en die staat ook gewoon op mijn computer.

Lijkt erop dat vista mijn internet kaart niet pakt, wat kan ik doen?:o

De internet kaart staat er niet eens tussen bij apparaatbeheer.
Terwijl de software wel is geinstalleerd en die staat ook gewoon op mijn computer.

Lijkt erop dat vista mijn internet kaart niet pakt, wat kan ik doen?:o

Staat er in apparaat beheer ook geen component met een uitroep/vraagteken?

Nee, daar had ik ook naar gekeken maar staat er helemaal niet tussen.:confused:

Is het handig morgen een usb wifi stick te kopen, mischien dat die hem dan wel pakt?:o

...:confused:

Dan heb je hem waarschijnlijk niet goed geplaatst. Want hij moet ten aller tijde worden weergegeven in apparaatbeheer.

Excuseer mij als nieuwkomer het oprakelen van een oud onderwerp. Het leek me beter dan het aanmaken van een nieuw topic.

Ik geloof dat ik hetzelfde probleem heb als dekolonist. Enige tijd terug kocht ik een 54Mbps Wireless USB 2.0 adapter van Conceptronic (productcode C54Ri, C54RC of C54RU) met als doel draadloos internet te krijgen op mijn Vista laptop.

Hardware installatie was makkelijk. Softwarematig gaat er echter wat fout. Zodra de drivers voor Vista gedownload en geintstalleerd zijn en ik het programma wil starten krijg ik deze foutmelding:

WlanMon.exe - Kan onderdeel niet vinden​

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat wnicapi.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen​

Opnieuw installeren is niet de oplossing helaas. In Apparaatbeheer vind ik de USB-ontvanger prima terug onder netwerkadapters. Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan