niet opstarten Compaq Presario R3000

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een compaq presario r3000 gekregen, maar deze start niet op.
Als ik hem op probeer te starten gebeurt er niets hij maakt geen enkel geluid of niets anders alleen het licht flitsje onder bij de mius knippert oranje op, dit gebeurt alleen als de accu erin zit en hij doet dit ook als de adaptor aangesloten en de accu erin zit.
als ik de accu eruit haal en de adapter aansluit gebeurt er helemaal niets ook het lichtje flitsje brand dan niet knipperent op.
weet iemand misschien wat het probleem is en hoe dit eventueel op te lossen is?

bij voorbaat dank,

Peter

Als je het zo beschrijft, lijkt het er op dat de accu bijna leeg is, te weinig om iets zinnigs mee te doen iig en ook dat het netvoedingsapparaat niet laadt.
Zonder accu en aan het lichtnet zou hij gewoon moeten werken. Kijk eens of je de voeding kunt testen, of misschien kun je een andere lenen. Het komt ook voor dat door een ruwe behandeling of per ongeluk stoten tegen de voedingsstekker terwijl die in de pc zit, de aansluiting intern stuk is gegaan.
Heb je een beetje technisch inzicht dan kun je zelf eens kijken; open maken en meten.
Maar bij enige twijfel zou ik hem weg brengen.

ps Op de fora blijkt dit een algemeen probleem te zijn en de meest genoemde oplossing is het opnieuw solderen van de middelste voedingspin onder het chassisdeel (waar de stekker in gaat) dat op het moederbord gesoldeerd zit.
En zo te zien is het al een wat oudere computer, dus proberen zou ik zeggen! Het lijkt niet al te moeilijk de pc te openen. Dus wie weet?

Laatst bewerkt:
Hallo Solaris,

Ik heb een andere adapter van een andere laptop geprobeert maar er veranderd niets.

Dan zul je hem open moeten (laten) maken om uit te vinden of het voedings-chassisdeel nog goed op het moederbord gesoldeerd zit.

Ik ga hem zelf open maken om te kijken of ik iets kan zien.
Als ik meer weet laat ik het weten.

Heeee goeie link Lang Pier, daar heb ik ook wat aan! Tnks! :)

Ik heb de laptop open gemaakt maar zie er niets aan volgens mij zit het voedingsdeel nog prima vast.

Als hij niets doet met de adapter eraan zou het ook aan de adapter zelf kunnen liggen, heb je een multimeter om de spanning van de DC plug te meten?

Ik heb 2 andere adapters (welke zeker goed zijn) geprobeerd maar het probleem blijft.

Als je de lap nog open hebt, met de adapter eraan op het moederbord de spanning volgen met een multimeter, ergens komt er iets niet verder dan.
Meet op de powerswith ook, zou aan één zijde een paar volt dienen te staan, die aan massa doet de lap starten.

Dat overal nameten en op de powerswith gaat me iets te ver, zo technisch ben ik nou ook weer niet, ik heb wel ooit een multimeter van iemand gekregen maar ik weet echt niet hoe zo iets werkt.

Ik denk dat ik de laptop maar laat repareren.

bedankt allemaal voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan