Niet opstarten van de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel_d

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Sinds een aantal dagen doet mijn computer, een pentium 4 2,8Ghz, er raar. Als ik hem wil opstarten krijgt de beeldscherm geen signaal en start de computer ook niet op. Hij leest of laad wel de cdrom, want ik hoor de cdrom speler. Echter hoor ik niet de gebruikelijke piep die de computer normaal geeft bij het opstarten, wel hoor ik een aanhoudend zacht tikkend geluid in de pc. Wat ik helemaal raar vindt, is dat de computer wel normaal opstart nadat ik zo'n 20 tal keren op de reset knop heb gedrukt. Wie weet wat ik moet doen? Ik heb al verschillende malen een actuele virusscan uitgevoerd maar ik heb geen virus. De computer is overigens een jaar en 2 maanden oud.

Wie weet raad.

het lijkt op een defecte of bijna defecte schijf, tikkende geluiden uit de hd zijn vaak een voorbode van ellende
probeer iig als ie het eens doet alvast wat data veilig te stellen just in case

Na het vervangen van de harddisk bleek deze inderdaad kapot te zijn (getest bij de leverancier). Echter deed de computer het nog niet, later bleek dat de moederbord (duaal functie) defect was. Na vervanging van de moederbord werkt de computer weer perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan