niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
ik ben bezig om een oude pc te restaureren, meer als leuk projectje om de tijd mee door te komen;)
Het betreft een oude pentium 2 350 mhz met een asus p2b moederbord, 191 mb ram, een diamond viper v550 en een creative geluidskaart en nog een netwerkkaart en een voodoo 2 3d accelerator.

Nu mijn probleem: de pc start niet op als ik de voeding aanzet knop indruk van de pc, dan doet de hardeschijf het, de ventilator van de processor en de cd-romspeler. maar daar blijft het bij. Je hoort dat de harde schijf iets aan het doen is (je hoort 'geratel') maar er komt geen beeld. Ook geen system beep. het moederbord is 'nieuw'. weet iemand hoe dit kan?

Staat er wel wat op die hdd?
Wat verwacht je te zien dan?
Doe er eens een win 98 opstartdiskette in ofzo.

wat ik verwacht te zien is het opstarten de comp, zoals geheugen controle of of bios of iets dergelijks. Als het goed is staat er nog wat op de harddisk

En je monitor,is die nog oke?
Mischien de mogelijkheid om dit effe te checken met een andere.

Laatst bewerkt:
je hebt 2 verschillende videokaarten
heb je ze allebei al geprobeerd ?
zo ja ok

zit er niet toevallig een onboard vga kaart
op de moederboard
zodat je die eerst moet uitschakelen ?

verder kan je proberen om de videokaarten in een ander
pci slot te doen

het beeldscherm is goed, de videokaart ook. (agp) nu heb ik uit mn nieuwe pc de nvidia geforce 4 ti 4400 gehaald en die heeft hetzelfde als die viper, dus ook geen beeld. Het lijkt net of er geen stroom op de agp slot staat. maar dat lijkt me sterk. Het is wel de eerste keer dat ik zoiets groots aan een pc verbouw. dus heeft er iemand nog tips waarop ik kan letten qua aansluiten (stekkers) ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan