Niet-reagerend bij afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

The7thStranger

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Hallo,

Ik gebruik al een tijdje Google Desktop op XP Pro, wat erg goed werkt, alleen een vervelend probleem is dat altijd als ik m'n pc uitschakel, Google Desktop niet meer reageert. Hierdoor moet ik altijd op Nu afsluiten klikken, en kan ik niet rustig weglopen als m'n pc uitschakelt.
Ik weet toevallig dat er een instelling is voor laptops om als de batterij bijna leeg is om "Standby en afsluiten af te dwingen, ook als programma's niet meer reageren". Nu vraag ik me af of er misschien iets in het register te wijzigen is waardoor ik als ik m'n pc afsluit via het start-menu, hetzelfde gebeurt.
Ik heb wel al geëxperimenteerd met Shutdown.exe -s -t 0, maar een icoon op m'n bureaublad vind ik ook niet echt professioneel overkomen :confused: het moet het gewoon doen.
Heeft iemand misschien een idee hierover?

P.S. Opnieuw installeren van Google Desktop heeft geen zin, ook niet als ik alle waarden uit het register verwijder.

Groetjes,
Kevin.

Opnieuw installeren heb ik ook al geprobeerd. Ik wil Google Desktop wel graag houden.
Maar als het een bug is zou dat moeten zeggen dat alle laatste versies dit zouden moeten hebben, maar op m'n laptop heb ik er nooit last van gehad, en ik heb ze allebei gelijktijdig geïnstalleerd.

Alles wat ik hier vind heeft juist met opstarten te maken... Is er niet gewoon een manier om die melding van Windows uit te schakelen, en automatisch Nu beëindigen te laten kiezen? Dan ben ik er sowieso vanaf. Ik denk niet dat er veel aan Google Desktop gedaan kan worden, het lijkt mij ook een bug.

Google desktop moet je zoieozo niet gebruiken, heb er meerdere problemen in het verleden mee gehad. Gelijk verwijderen die hap .
Eigelijk heeft ie ook niet zoveel nut , heb nu de vista side bar geinstaleerd op me Home en daar heb ik een google machine instaan.
Dus hoef alleen daar wat in te tikken wat ik nodig heb en kan het zien op internet :)
tot zover heb ik daar geen problemen mee gehad.
De programma's die hij niet wild beeindigen opnieuw instaleren en kijken of er updates zijn voor het programma. bijv microsoft producten bij de site www.microsoft.nl
Probeer ook zo min mogelijk programma's/processen autimatisch te laten opstarten haal de overbodige processen weg.
Start > uitvoeren > msconfig de rest zie je vanzelf wel:p

Laatst bewerkt:
---------------------------------------------------

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]

"AutoEndTasks"="1"

------------------------------------------------------
kopieren/plakken in kladblok
opslaan als 1.reg (alle bestanden)
uitvoeren en akkoord geven
pc herstarten

misschien werkt dit.

Hier zie ik ook de optie WaitToKillAppTime (20000) en HungAppTimeout (5000), is dat wat?

Laatst bewerkt:
waarde kan je allebei wijzigen naar 1000

Ik heb AutoEndTasks veranderd in "1", WaitToKillAppTime veranderd in "1000" en HungAppTimeout veranderd in "1000". Ik krijg het idee dat dit alles heeft verholpen want m'n pc is al 4x goed afgesloten. Hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan