niet samen internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

astrid heijnen

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
sinds gister hebben we een nieuwe pc met windows xp erop. boven staat een pc met windows 98. deze 2 zijn draadloos verbonden met linksys adsl gateway. het probleem is nu dat er niet tegelijkertijd op deze 2 pc geinternet kan worden. de verbinding valt dan weg. de zaak heeft zelf de kaarten in beide pc's ingebouwd. wat kan nu het probleem zijn?

Als het goed is heb je een installatie-cd voor je draadloos netwerkkaarten erbij gekregen. Je zou die installatie op beide pc's eerst moeten uitvoeren.
(in elk geval op die pc, waar de installatie nog niet plaats gevonden heeft)

Je kunt verder even proberen met beide pc's naar de router ip adres te pingen en kijken welke v.d. 2 pc's wel respons krijgt.

Meer informatie is wel handig.

Dennis.

Laatst bewerkt:
de installatie cd's zijn op alletwee de pc's geinstalleerd door de mensen van de winkel dus ik neem aan dat het goed gedaan is. soms kan er een half uur samen met 2 pc's geinternet worden voordat de verbinding verbroken wordt

Even een wat vraagjes:

Wordt Linksys na ongeveer een 1/2 uur ook warm ?

Sommige draadloze netwerkkaarten hebben hebben een speciaal programma nodig (client-utility) Dit hoef je niet onder XP te installeren.

Drivers voor de computer met W98 zijn waarschijnlijk gewoon geinstallerd ?

Kun je ook wat zeggen over de signaalsterkte ?

Sorry, dan weet ik hierop ook niet zo gauw een antwoord te geven voor je probleem, aangezien je wel internet verbinding hebt.

1) Misschien door je fire-wall "even" buiten werking te zetten en kijken of de verbinding niet meer verbroken wordt?

2) Een virus in het spel misschien?

En misschien zijn de instellingen door de zaak toch nog niet helemaal optimaal uitgevoerd? Neem dan even contact met hen.

Hoop, dat anderen je hierbij kunt helpen.

Dennis.

ps. Ik internet zelf draadloos, maar heb een dergelijke ervaring nog nooit eerder gehad.

linksys wordt inderdaad wel n beetje warm. beneden op de pc met xp is de signaalsterkte uitstekend, boven op de pc met 98 wisselen van uitstekend tot goed. ik moet er even bij vermelden dat ik een echte leek ben wat pc betreft :D

Het merkwaardige is dat je wel zeg een 1/2 uur samen kan werken en er dan blijkbaar een storing gaat optreden.Klopt dit ?

Er zijn mensen die de ervaring hebben dat indien de linksys te warm wordt de wireless verbinding niet meer werkt.Waar hebben jullie hem staan ? Een koele plek zou dus van invloed kunnen zijn (!?) Echter gezien de signaalsterkte goed tot zeer goed is twijfel ik of dit de oorzaak is.

Geeft de linksys bij uitvallen van internet ook gewoon aan dat wireless gewoon actief is ?

de linksys staat op de toren van de pc beneden. en als de verbinding uitvalt, krijg ik daar ook een melding van. als ik dan de linksys even aan en uit zet is er weer verbinding, maar die valt dan weer weg als er samen geinternet wordt :confused:

Volgens mij ontstaat er op een gegeven moment een IP conflict, krijg je ook een dergelijke melding wanneer de verbinding verbroken wordt?

Kun je bij de instellingen v.d. router komen? (je zei dat je een leek bent op computer gebied, maar deze vraag moet ik wel aan jou stellen om dat het belangrijk is en misschien weet je dit toevallig wel)

Als je weet hoe het moet, kijk dan in elk geval naar de DHCP optie of die wel gevinkt staat.

Als je het niet weet, dan hoor ik het wel zo van je en doen we het straks stap voor stap.

(ben alleen om 15:30 uur niet meer thuis)

Dennis.

ik krijg ook een melding dat de verbinding niet meer beschikbaar is als de verbinding verbroken wordt.
ik weet idd niet hoe ik bij die instellingen moet komen, een echte leek dus :)

En als ik nu aan jou zou vragen of je het commando ipconfig /all in dos-box zou ingeven, begrijp je dan wat ik daarmee bedoel?

Zo nee, wil je dan weten (leren) hoe je dat kunt bewerkstelligen ter wille van je eigen bestwil?

Dennis.

ja natuurlijk wil ik het weten. met zo'n draadloze verbinding wil je toch graag 2 pcs kunnen gebruiken. het is tenslotte duur genoeg

Oke, daar gaan we dan. En wel stap voor stap.

1) PC met XP.

Klik achtereenvolgens op:

Start/Uitvoeren
Typ in het invoervakje cmd en klik op OK.
typ ipconfig /all (en druk op de Enter-toets)

Kijk bij de regel "Default Gateway" rechtsgelegen naar het getal. En wil je dan het getal even hier plaatsen?

2) PC met win'98.

Als hierboven, maar typ je dan in het invoervak winipcfg, is daar ook ergens bij "Default Gateway" het zelfde het getal als hierboven te constateren?

Dennis.

bij windows xp krijg ik bij standaardgateway: 192.168.1.1 en dhcp is ingeschakeled
bij 98 krijg ik de volgende melding: kan het bestand cmd (of een van de onderdelen) niet vinden, controleer of het bestand en de pad juist zijn en of alle benodigde bibliotheken aanwezig zijn

Een compliment van mij! :thumb:

Geplaatst door astrid heijnen
bij windows xp krijg ik bij standaardgateway: 192.168.1.1 en dhcp is ingeschakeled
Mooi, dat is alvast één dat goed is.

bij 98 krijg ik de volgende melding: kan het bestand cmd (of een van de onderdelen) niet vinden, controleer of het bestand en de pad juist zijn en of alle benodigde bibliotheken aanwezig zijn

Nee, even opnieuw. Volg de stappen beschreven onder punt 1 genoemde, maar in het invoervakje typ je winipcfg gevolgd door op de knop OK te klikken.
Wil je dat even uitvoeren?

Dennis.

het duurt even want die oude pc is vrij traag.
maar het getal wat er staat is hetzelfde dus ook 192.168.1.1

het duurt even want die oude pc is vrij traag.
Dat is al een beetje verdacht eigenlijk. Dat verklaart misschien waarom de verbinding op die pc verbroken wordt, bijvoorbeeld doordat die pc niet al te voldoende interngehugen beschikt. Daar komen we nog op terug.

maar het getal wat er staat is hetzelfde dus ook 192.168.1.1
Oke, zou je in het invoervak van Internet Explore het volgende willen intypen:
http://192.168.1.1 (en druk op de Enter-toets)

Vul als username: admin
en het password: admin

Ben je nu in je router terecht gekomen?

Zo nee, laat dan het vakje voor het password leeg en log je opnieuw in.

(sorry, moest even iets doen, vandaar zo laat mijn reactie)

Dennis.

ps. heb een overbodige regel zojuist verwijderd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan