Niet Surfen wel Downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hoi,

Ik heb een vaag probleem:
Regelmatig (1x per dag) heb ik na een tijdje dat ik niet meer kan surfen op internet,Zowel met IE als Firefox.
Het vage is dat niet mijn verbinding weg is want ik kan dan nog wel gewoon downloaden (met Newsleecher) uit de newsgroups.
Nadat ik mijn PC weer heb herstart is het probleem weer over.Andere PC gebruikers in mijn netwerk hebben dit probleem niet dus ik denk niet dat ik het in mijn Linksys Router(WG54) hoef te zoeken.

Ik heb als het probleem zich voordoet ook al geprobeerd om het IP te vernieuwen maar zonder resultaat.
Ik draai met Windows XP.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Een directe oorzaak van je probleem weet ik niet, maar recent kwam iemand met een vergelijkbaar probleem (weet niet meer welke discussiedraad).

Waar het bij die persoon op neer kwam was dat de DNS instellingen niet meer klopten opeens.

Kun je in de Linksys router kijken welke DNS-servers die heeft toegewezen gekregen op de WAN-verbinding (= de verbinding naar Internet).

Zet dan die DNS-serveradressen 'hard' in je IP-configuratie.
In XP: Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl -> [dubbelklik je draadloze danwel bedrade verbinding] -> klik Eigenschappen -> Dubbelklik op Internet-protocol (TCP/IP) in het vakje Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig -> Klik op De volgende DNS-serveradressen gebruiken, en vul dan in de 2 vakjes eronder de primaire en secundaire DNS-servers in zoals je bij de Linksys hebt achterhaald.

Hopelijk helpt dit.

Tijs.

Ik heb deze DNSen in mijn router staan
213.73.255.52,
213.132.189.250,
213.73.255.53

Ik zit bij Ziggo:o maar ik kan nergens vinden of dit ook de juiste zijn.:evil:

Op de volgende manier kun je testen of deze DNS-servers ook echt werken voor je:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup -type=a www.helpmij.nl 213.73.255.52
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup -type=a www.helpmij.nl 213.132.189.250
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup -type=a www.helpmij.nl 213.73.255.53

Komen die alle 3 met de juiste ip-informatie van www.helpmij.nl terug, dan kun je ervan uitgaan dat het inderdaad werkende en bereikbare DNS-servers zijn.

Overigens: Ik heb ze net zelf ook zo getest, en ze werken! De ip-adressen staan namelijk voor ns1.quicknet.nl, ns2.quicknet.nl en ns3.quicknet.nl respectievelijk! :)

Onderdeel van Ziggo is Multikabel, en Multikabel was ooit samen met Quicknet, dus het klopt prima.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Inderdaad ja de DNSen zijn dus goed, dus daar kan het nie aan liggen.

Die dus even 'hard' invullen in je tcp/ip instellingen, zoals ik je gezegd heb. Kijk dan of het voor langere tijd wél goed blijft werken.
Zie 2 postings van mij geleden hoe je dat kunt doen.

Je kunt in het standaard tcp/ip venster er maar 2 van de 3 in kwijt, maar dat moet voldoende zijn.
Als je er 2 hebt ingevuld, en dan op de Geavanceerd drukt -> tabblad DNS dan kun je ook de 3de nog toevoegen, als je dat zou willen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan