Niet-tabel gebonden object weergeven in een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo,

ik heb in een formulier een aantal objecten toegevoegd (die dus niet in de tabel staan). Deze krijg ik niet zichtbaar in een rapport. Alle tabel gebonden data gewoon wel!
Als ik in de opbouw van het rapport de velden toevoeg zie ik ook alleen maar de tabel gebonden velden.
Wie heeft een oplossing?

Die is er niet. En dat is ook behoorlijk logisch: rapporten baseer je op gegevens die in een tabel zijn opgeslagen. Als het om berekeningen gaat, maak dan een query en zet daar je berekeningen in, Die kun je verder gewoon als veld in je rapport opnemen.
Een niet-gebonden object op een formulier bestaat alleen op dat formulier. Je kunt nog wel een rapport maken met niet-gebonden objecten, maar daar geldt hetzelfde voor. Die kun je met wat trucjes nog wel vullen vanuit het formulier, maar dat werkt dan alleen als zowel formulier als rapport geopend zijn.

Hoe zit dat dan met een expr. berekening in een query? Ik heb een expressie gemaakt en die maakt een prijs in het formulier maar ik had deze prijs ook graag in het rapport staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan