Niet te installeren netwerk printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchie

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
Situatieschets:

Draadloos thuis netwerk met modem en linksys router.
Alle machines voorzien van Kaspersky Internet Security.
Netwerkprinter HP Photosmart 2570 series via USB op onderstaand laptop.
XP Laptop met netwerkprinter aangesloten via usb ingang op de laptop
XP Desktop (Server)
XP Desktop (gamer)
Laptop Aspire 3693WLMI Vista
Laptop Aspire 7520 voorheen Vista nu Windows 7 - 7127 auto-Updated 23-06-2009

Probleem

Alle machines printen draadloos via het netwerk zonder problemen. Echter;
Laptop 7520 ziet in het netwerk alleen de laptop vista 3693 maar kan de printer niet vinden op het netwerk.

Alle beveiligingen zijn open. Ook via administrator geen acces tot de printer.
TCP/IP 192.168.1.3 van de XP laptop wordt ook niet herkent of gezien door Laptop 7520.

Huisnetwerknaam MSHOME in gevoerd maar ook dan herkent windows7 hem niet op de laptop 7520.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt
Dutch

al geprobeerd met de Windows en kaspersky firewalls (tijdelijk) uit?
Netwerk opnieuw opgestart?
Alles uit en eén voor één opstarten beginnend met de router (dus niet resetten)

Het duurt soms lang voor een vista pc een xp pc goed ziet.
Met windows 7 heb ik helaas geen ervaring. Bestanden delen etc staat ook daar aan?
Is de printer wel compatible met W7?
Misschien deze eerst via usb installeren en dan de poort aanpassen naar ip poort > van de pc waar de printer op zit.

mvg leo

Laatst bewerkt:
al geprobeerd met de Windows en kaspersky firewalls (tijdelijk) uit?
Netwerk opnieuw opgestart?
Alles uit en eén voor één opstarten beginnend met de router (dus niet resetten)

Het duurt soms lang voor een vista pc een xp pc goed ziet.
Met windows 7 heb ik helaas geen ervaring.

mvg leo

Dank je wel Leo voor je snelle reactie,

Ik heb de router en het modem zo ingesteld dat ze toegang geven tot het netwerk via een eigen IP # dus daar ligt het echt niet aan. Dit valt alleen al op te maken uit het feit dat alle andere machines wel de laptop 7520 (windows 7) zien in het netwerk.
Met kaspersky kan ik lezen en schrijven dus kan je aannemen dat ik daar ook al van alles heb uitgeprobeerd.
Indien je nog meer suggesties hebt graag..........

groet
Dutch

instal netwerkprinter

Hallo,

netwerknaam moet bij elk OS systeem hetzelfde zijn dus niet gebruiken MSHOME werkt niet, maar b.v.b je achternaam gebruiken opnieuw opstarten, elke pc die je verander opnieuw opstarten, netwerk wordt gevonden, dan je printer in het netwerk zetten, goed lezen, kind kan de was doen. O, ja zorg ervoor dat je bij vista en win7 administrator bent.
Suc6

Wim.

Hallo,

netwerknaam moet bij elk OS systeem hetzelfde zijn dus niet gebruiken MSHOME werkt niet, maar b.v.b je achternaam gebruiken opnieuw opstarten, elke pc die je verander opnieuw opstarten, netwerk wordt gevonden, dan je printer in het netwerk zetten, goed lezen, kind kan de was doen. O, ja zorg ervoor dat je bij vista en win7 administrator bent.
Suc6

Wim.

Hallo Wim
Bedankt voor je reactie. Heb van alles al geprobeerd en inmiddels een andere windows 7 (prof) versie maar nog steeds niets van dat al.
Uiteraard is de netwerknaam overal hetzelfde te weten MSHOME. Alle andere machines en de verschillende software herkennen de printer wel maar Windows 7 niet.
Ben in elk geval al zover dat ik met Dual Boot werk. Tis ff klungelen maar tis niet anders.
greetzz

Laatst bewerkt:
netwerkprinter

Hallo,

Zoals ik schreef MSHOME NIET gebruiken werkt niet, je moet een andere naam gebruiken b.v.b je achternaam b.v.b de vries maar dan devries aan elkaar, in HOOFDLETTERS.
Op alle pc's toepassen en opnieuw starten
Ik gebruik hier XP, Vista Windows 7 alles werkt op een oude laserprinter van HP.
Er staan hier zes pc's waarvan drie notebooks op elke pc kan ik printen.

Het lukt echt zo moeilijk is dat niet.

Nog vragen doe gerust.

Groetjes Wim.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Zoals ik schreef MSHOME NIET gebruiken werkt niet, je moet een andere naam gebruiken b.v.b je achternaam b.v.b de vries maar dan devries aan elkaar, in HOOFDLETTERS.
Op alle pc's toepassen en opnieuw starten
Ik gebruik hier XP, Vista Windows 7 alles werkt op een oude laserprinter van HP.
Er staan hier zes pc's waarvan drie notebooks op elke pc kan ik printen.

Het lukt echt zo moeilijk is dat niet.

Nog vragen doe gerust.

Groetjes Wim.

:thumb::thumb:
Top Wim, ook al geprobeerd op advies van een vriend (werkt in de computers) maar zoals ik reeds schreef; van alles al geprobeerd en heb het opgegeven.
Print nu vanuit een Dual Boot of ik stuur een andere pc aan via de adminfunctie.

Toch bedankt
groet
Frans

Veel mensen hebben dit probleem, en een oplossing is moeilijk te vinden.
Onderstaande blijkt te werken! Ik heb een XP machine met een HP officejet V40. Mijn dochter een WIN7 laptop, en zij moet ook wel eens printen. De PC's zijn gekoppeld via een router.
Ik wil niet upgraden naar windows 7 en geen extra printer kopen!

(Met dank aan http://wiki.science.ru.nl/cncz/Printers_en_printen) tekst enigszins aangepast.

Afdrukken vanaf Windows 7 machine via netwerk naar een printer aan een XP computer lukt vaak niet.
Dit is een lapmiddel voor Windows 7 (32bit en 64bit).

Maak eerst een map aan op de computer met de printer, geef deze een naam (bijvoorbeeld printerserver) en zet deze map via eigenschappen op "delen". Deze gedeelde map ziet de Win7 computer straks als een netwerkschijf.
Plaats in de map een tekstdocument met de titel: map niet verwijderen, nodig voor netwerkprinten.

Zet via configuratiescherm -printers en faxapparaten- de eigenschappen van de printer op delen, en noteer de share-naam van de gedeelde printer.

Koppel een netwerkschijf aan van de printerserver of de XP machine waar de printer aan hangt, dan zie je namelijk een foutmelding als er iets mis is met je loginnaam of wachtwoord.
Alleen de printer aankoppelen, zonder gebruik te maken van de netwerkschijf, laat deze foutmelding vaak niet zien.

Aankoppelen van een netwerkschijf kan in 'Windows Verkenner'.
Voer onderstaande handelingen uit op de Windows 7 computer zonder printer:
• Klik 'Start' -> 'Computer' om Windows Verkenner te starten.
• In de menubalk klik op 'Tools' -> 'Map Network Drive...'.
• Selecteer een 'Drive:' letter en voer \\naam-hostcomputer+naam-gedeelde-map in bij het 'Folder:' veld.
o Vink 'Reconnect at logon' aan als je de printer regelmatig gebruiken wilt.
o Vink 'Connect using different credentials' aan als je PC loginnaam en wachtwoord niet overeenstemmen met je netwerk account.
Een loginnaam/wachtwoord dialoog zal dan later verschijnen. Vul je loginnaam en wachtwoord in.
• Klik 'Finish'.

Voeg een nieuwe printer toe. Geen netwerkprinter!
• Klik 'Start' -> 'Devices and Printers'. Selecteer 'Add a printer'.
• Kies 'Add a local printer'.
• Selecteer 'Using an existing port:' 'LPT1:'(Printer Port)'.
• Selecteer een geschikte driver voor de printer die je wilt installeren. Klik 'Next'.
• Voer de naam in bij 'Printer name', klik 'Next'. De driver wordt geïnstalleerd.
• Klik 'Do not share this printer', klik 'Next' en uiteindelijk 'Finish'.

Op dit punt aangekomen, heb je een locale printer geïnstalleerd. Nu moeten we de 'Printer Port' wijzigen om de printer op het netwerk te bereiken.
• Klik 'Start' -> 'Devices and Printers' and rechts klik de geïnstalleerde printer.
• Selecteer 'Printer properties'.
• In het Properties venster selecteer het tabblad 'Ports'. Klik 'Add Port...',
• Selecteer 'Local Port', klik 'New Port...'.
• Voer “\\naam-hostcomputer+naam-gedeelde-map+sharenaam-gedeelde-printer” in bij het tekst veld.
• Klik enkele malen 'Ok' of 'Close'.

Je zou moeten kunnen printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan