niet te verwijderen geinfecteerde bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Berichten
280
Ik heb mijn pc online op virussen laten scannen door housecall.
dit heb ik al vaker gedaan en steeds geeft het aan dat ik 3 geinfecteerde bestanden op mijn pc heb, deze worden overigens niet door Norton gevonden.
Housecall geeft aan dat deze bestanden niet te benaderen zijn. Ik heb ze opgezocht, ze zitten na wat doorklikken in de map local settings, application data, IM,(Incredimail denk ik, identities, en daar staan de bestanden die geinfecteerd zijn, mapjes met een heel lang nummer er achter. Als ik deze verwijder dan is mijn hele IM mailbox leeg, alles is er uit, binnegekomen berichten, verzonden items, verwijderde items enz.
Met andere woorden, Incredimail werkt dan niet meer!
Ik heb ze weer terug gezet en voila, het werkt weer!
Hoe kan ik deze bestanden verwijderen zonder dat ik problemen krijg?
Bij voorbaat mijn dank voor het meedenken,
Margriet
 
Zijn het wel echt virussen? Hoe heten ze ? Housecall vind bij mij ook virussen terwijl dat eigenlijk maar gewoon grapjes zijn.
Vandaar dat Norton deze ook bij mij niet vind.
 
die bestanden zijn waarschijnlijk Emailtjes.
ga naar je incredimail inbox en zoek naar emailtjes met een bijlage, en kijk of ze verdacht zijn(rare afzender(hoeft niet altijd), raar bericht, raar bestand)

verwijder die, ook uit je prullenbak, en scan nog eens.

(als je zeker weet dat ZE het zijn, zet even systeemherstel ui als je Winxp hebt, anders blijven de bestanden op je computer.
(eigenschappen van Deze Computer, tabblad systeemherstel)
 
Het klopt inderdaad dat het geintjes waren, o.a. een z.g. onderzettertje voor je Golsch pilsje, dan gaat je cd laatje open. Het wordt ook niet als virus herkend maar wel als geinfecteerde bestanden. Het zit al lang niet meer in mijn inbox maar dus blijkbaar nog wel in eerder genoemde map.
Maar het verwijderen lukt niet omdat mijn mailprogramma dan niet meer werkt. En dat is nu juist mijn probleem!
 
waarom werkt je programma niet meer? Heb je de inhoud nou verwijderd? Zo ja...je had het toch weer teruggezet? Het zou in een email moeten zitten...maarja...
Als je de bestanden nog wel hebt, sla ze eens op in een andere map(kopieren), en dan installeer je incredimail nog eens...
 
Geplaatst door magriet
Het klopt inderdaad dat het geintjes waren, o.a. een z.g. onderzettertje voor je Golsch pilsje, dan gaat je cd laatje open. Het wordt ook niet als virus herkend maar wel als geinfecteerde bestanden. Het zit al lang niet meer in mijn inbox maar dus blijkbaar nog wel in eerder genoemde map.
Maar het verwijderen lukt niet omdat mijn mailprogramma dan niet meer werkt. En dat is nu juist mijn probleem!



Dat dacht ik al. Ik zou het lekker zo laten. Housecall is nogal gestrest zo nu en dan.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan