Niet te wissen icoon op bureaublad windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretlicht

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
hallo,

ik heb een klein probleempje waar ik me echt aan irriteer omdat ik er niet uitkom.
op mijn stageplek is er een netwerk opgezet van windows 2003.
voor de leerlingen zijn er windows xp computers. de leraren hebben windows 7 computers ivm digiborden. het probleem is mijn begeleider wou weten wat de hardware was van elke leerkrachtpc en een samenvatting ervan. dus ik ben begonnen op de leerkracht pc's everest te installeren zodat ik kan zien wat de hardware is en dat ging allemaal goed. maar nu wou hij dat everest er ook weer afging. dus dat heb ik netjes ook allemaal gedaan. maar nu is het probleem dat de snelkoppeling er blijft staan. je kunt het elke dag verwijderen maar hij blijft terugkomen bij het herstarten van de pc. iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

vr. gr. Pretlicht

gebruiken ze daar niet toevallig software die na een reboot de wijzigingen op de C:\ restored naar een bepaald iets.

Wordt dacht ik gebruikt op scholen zodat troep niet op de C: achterblijft.

Tis maar een ideetje :P

Volgens mij niet want heb ook een keer perongeluk iets mee geinstalleerd xD.
en toen had ik ook een icoontje maar direct verwijderd en toen bleef die ook niet staan.
maar had de pc nog niet opnieuw opgestart dan. ik mag toch niet hopen dat dat zo is.

ok ik heb ff revo geinstalleerd en gezocht naar everest in de lijst. maar het programma staat er helemaal niet tussen.echt vaag. en ik weet het niet meer hoop dat iemand nog een idee heeft.

vr. gr. Pretlicht

revo heeft een jachtmdus/huntermode.
die klik je aan en sleep dan dat icoontje naar je snelkoppelling
dan laat je je muisknop los en kan je aangeven wat je kan doen
bv deinstalleren / vewijderen of iets dergelijks.
ik weet niet of dit voor jou werkt, maar proberen kan geen kwaad.
;)

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor de uitleg dan probeer ik het morgenvroeg even.
hopen dat het werkt.

vr. gr. Pretlicht

Ccleaner

Beste,

Mochten de andere mogelijke oplossingen niet werken kan je ook Ccleaner proberen. Dit programmatje zoekt in het register naar foute registersleutels en foutieve snelkoppelingen ...

Ik weet niet of het zal werken, maar het is het proberen waard!

mvg,

ok ik zal eerst de revo nu zo uitproberen en als dat niet werkt komt ccleaner aan te pas.
hopen dat het goedkomt. en alvast bedankt voor de ideeën:thumb:

vr. gr. Pretlicht

ok het probleem bevind zich waarschijnlijk op de server. want het is op meerdere computers met hetzelfde profiel. maar we hebben het wachtwoord niet dus het ik heb weer een ander probleem om op te lossen xD.

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan