niet toegewezen partitie toevoegen aan c schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo,
de titel zegt het al.
hoe kan ik een niet toegewezen partitie toevoegen aan de c schijf

Computer, rechtsklikken, beheer en naar schijfbeheer en daar rechtsklikken op de nog niet toegewezen partitie !

Over welk OS hebben we het trouwens want dan kan ik je vraag in de juiste sectie zetten !!

windows 7, als ik doe wat je zegt kan ik hier alleen een nieuwe partitie van maken en niet aan de c partitie toevoegen zoals ik vroeg

ok ik heb hem nu gedownload maar heb geen idee hoe ik hem nu toevoeg aan de c schijf, kan alleen dezelfde opties vinden als in partitiebeheer

Kun je die dan niet wissen en de vrije ruimte gebruiken om de C: schijf te vergroten?
Weet je trouwens dat er altijd wel een paar Mbyte over zijn die niet toegevoegd kunnen worden aan de C: schijf als dat de enige partitie is?
Het lukt wel om die ruimte te gebruiken als je een kleinere C: maakt en de vrije ruimte als D: ofso formatteert...

Laatst bewerkt:
Ik zou in dit geval niet gaan schuiven met de partities.Dit omdat die 9gb niet tegen de C aanligt en de tussenliggende een systeempartitie is.
Daarbij merk jij die 9gb niet tenopzichte van die C.
Wat je wel Kan doen is er een partitie van maken.Dan klik je die unallocated aan en dan in linkervenster: create partition.Maak er bijv een D van.

Mocht je het perse wel willen dan kan ik je doorheen loodsen maar ik kan de evt gevolgen niet overzien.Dat is dan aan jezelf.

Laatst bewerkt:
Dus het is niet mogelijk om die partitie aan de c schijf toe te voegen?:(

Wel hoor mogelijkheid is er wel.Alleen ik kan niet op voorhand zeggen hoe die systeem partitie zich dan gaat gedragen.
Daarbij hebben we jou in een eerder topic al de voordelen gegeven van meerdere partities.Nu heb je nog alleen een C met je os en al je data.:d

Maar je zegt het maar.Als je die 9gb bij je c wilt hebben dan wil ik wel een stappenplan maken voor je.Geheel op jou risico.

is goed, ik backup mijn bestandne wekelijk dus als er iets verloren gaat is dit geen ramp, en ik heb al niet veel geheugen dus wil ik toch graag het geheugen wat ik heb optimaal gebruiken.

Dan ga ik zo een verhaaltje schrijven.moment.Je krijgt een mail dat ik weer gereageerd heb

Open Easeus
klik de regel aan system reserved en klik dan in linker ventser:move/resise
Je krijgt een popup van die partitie.Met als goed is links een grijs gebied.Dat is die 8.79gb
Ga met je muis op de linker vertikale lijn staan van die system partitie,houd muisklik in en maak schuifbeweging naar links.Hij wordt groter en vult die 8.79 op.
Ga nu op de rechter vertikale lijn,muisklik inhouden en schuif naar links.Hij wordt weer kleiner en je kan hem verkleinen naar iets meer als 100mb
klik op ok

klik nu de C aan en dan inks in venster move resize.
Er komt een popup van C.Met links ervan een grijsgebied van ongeveer 9gb.
Met je muis op linker vertikale lijn van C en schuif naar links.Je vult die 9gb dus op
klik op ok

Nu klik je linksonder voor apply.Progje gaat zijn werk doen.Pc zal x herstarten.afhankelijk van hoeveelheid data zal ff duren.Doe verder niets met de pc tot helemaal klaar is.

Het is gelukt, toch weer 9gb beschikbaar gemaakt waar ik anders nooit wat mee zou done, en heb al mijn bestanden nog.
bedankt voor de hulp.

Even nog mijn excuses makan dat ik niet verder hielp. Buurman stond opeens voor de deur of ik een bakkie kwam doen. Ik zie dat je vakkundig verder bent geholpen en er uit bent :thumb:
Bedankt ook overige helpers !!

Weet ik maar ik vond het toch wel netjes even te laten horen van mij :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan