niet toegewezen partitie verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucaldo

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hoi Iedereen,

Ik was bezig met partities maken in Vista. Standaard stond schijf C en L op de computer. Nu is het gelukt om 2 schijven te creeëren.

Echter bij de derde gaf hij aan dat er te weinig schijfruimte beschikbaar was om het te voltooien. Op de C schijf stond nog genoeg ruimte beschikbaar om deze partitie te maken. Nu zit ik dus met een niet toegewezen partitie van 20 GB.

Nu is de vraag hoe ik deze kan toewijzen of zo mogelijk terug kan krijgen naar C, want met een niet-toegewezen partitie kan ik niet zoveel.

Ik begrijp werkelijk niets van je vraag.

Je hebt één harddisk, klopt dat? Hoe groot is deze?
Deze is in twee partities opgedeeld (een C- en L-partitie) en daarnaast is er nog 20Gb ongebruikte ruimte op deze harddisk die nog niet aan partities is toegewezen?
Hoe groot zijn je C- en L-partitie nu?

Ik begrijp werkelijk niets van je vraag.

Je hebt één harddisk, klopt dat? Hoe groot is deze?
Deze is in twee partities opgedeeld (een C- en L-partitie) en daarnaast is er nog 20Gb ongebruikte ruimte op deze harddisk die nog niet aan partities is toegewezen?
Hoe groot zijn je C- en L-partitie nu?

Mijn harddisk is C, hier stond 500 GB op. Daar heb ik een partitie van 100 GB (F) en een partitie van 50 GB (D) van af gehaald. Nu wilde ik een 3e er van af halen, dit lukte, maar ik kon geen stationspad hier aan toevoegen, omdat hij aangeeft dat er te weinig schijfruimte is. Verder stond naast de harddisk ook al een L (recovery schijf) van 20 GB erbij. Ik heb nu dus 4 schijven en 1 niet-toegewezen partitie van 20 GB die ik of wil toewijzen of wil verwijderen.

Ja moet logische partities aanmaken, het operating systeem kan het niet aan als je allemaal primaire partities aanmaakt

Met Partition Magic zou dit moeiteloos moeten lukken, en wat Serge zegt, niet allemaal primaire partities aanmaken!
Alleen de bootpartitie (C) hoeft primair te zijn, de rest mogen allemaal logische stations zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan