niet toegewezen partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat en daan

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
32
ik wou mijn c schijf groter maken. ben zover gekomen dat ik nu een extra partitie heb van 100,16 gb waar bij staat niet toegewezen. hoe krijg ik die bij mijn c schijf ik heb die extra gb nodig om een cs4 te instaleren. ik zou die graag op de c schijf installeren of kan ik die ook op een andere schijf installeren die wel groot genoeg is .
mijn vraag is dus hoe krijg ik die niet toegewezen schijf aan mijn c schijf toegevoegd
( en bijkomende vraag moet ik altijd mijn proramma"s installeren op de c schijf ? )

alvast bedankt

danielle
 
cs4 installeren

enkele vragen:
welk OS gebruik je?
hoeveel schijven gebruik je?
met welk program heb je je partitie proberen te vergroten?
Is het een complete suitte cs4 die je wilt installeren?

Groet,
Jakob
 
Eerst als antwoord op Daan's vraag:
Programmaas kunnen op alle patrtities. Maar ik gebruik wel C: voor alle programma's en geen andere software. Niet omdat dat moet, maar omdat ik van de programma's de herkomst ken. Ik hoef dus geen back-up van C: omdat ik die ook anders kan herstellen.

Verder zit ik met een vraagje onder dezelfde titel, vandaar deze reactie onder dit topic.
Mijn harde schijf heb ik vroeger ingedeeld met Vista. Dat laat maar drie partities toe, maar dat wist ik pas toen ik daarmee klaar was. Ik heb me daar toen niet druk over gemaakt. Nu zit dus met een niet toegewezen partitie die ik nu echt nodig heb.
Gewoon met de Vista indeling lukt het niet die overgebleven ruimte te bereiken.
Dus: hoe maak ik een niet toegewezen partitie actief?
 
Hallo forumgenoten,

Ik heb dit probleem heel onorthodox opgelost door een 2e harde schijf te gebruiken. (geleend)
van de originele c:\ heb ik een exakte kopie gemaakt op de 2e schijf.
Deze schijf heb ik als bootschijf weer ingebouwd en de originele schijf als 2e schijf
computer weer opstarten
Daarna heb ik de partitie van de originele schijf (krijgt een andere driveletter) verwijderd
Op de originele schijf heb ik weer een nieuwe partitie aangemaakt met alle vrije ruimte toegewezen
Daarna weer een exakte kopie maken van de c:\ partitie naar de nieuwe partitie op de originele schijf waarbij op de vraag of je de originele partitieruimte wilt gebruiken nee antwoord. De originele schijf weer goed plaatsen en je doel is bereikt.
Onder Vista werkt Partition Magic van Symantec niet en ik weet nog geen programma die dit eenvoudiger kan doen. Bovenstaande heeft mij echter goed geholpen.
Groet,
Jakob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan