Niet toegewezen partitie

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMACT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMACT

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2012
Hallo,

OP mijn windows 7-machine heb ik geprobeerd een nieuw logisch station aan te maken.
Ik wist niet dat er een maximum was aan het aantal partities.
Gevolg --> een Niet-toegewezen partitie.
Het enige dat ik in het menu onder de rechtermuisknop zie is Nieuw eenvoudig volume, Eigenschappen en Help.
Een nieuw eenvoudig volume maken resulteert in de melding dat de schijf al het maximum aantal partities bezit.
Bij de drie logische stations die ik heb Volume uitbreiden uitgegrijsd, dus niet bruikbaar.
Hoe kan ik de niet-toegewezen ruimte nu weer bij een van de logische stations voegen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mieke.

alle partities, behalve c natuurlijk verwijderen, en dan opnieuw de vrije ruimte indelen, met minder maar grotere partities.
MEER INFO

Inderdaad en net zoals de jean dat zei het is geen andere manier om deze deel partitie terug plakken en dat kan ook niet, je kan wel opnieuw alle stukjes verwijderen en opnieuw indelen ...

MAARR ALS jij NIET die partitie verwijderen wil je kan nog steeds ( net zoals jij zei dat je daar ziet ! ! ) moet je die partitie aanwijzen en gelijk of vervolgens daar op Nieuw eenvoudig volume klikken en niets anders doen dan maar op ENTER of OK klikken( die gelijk herkenbaar word dan als NTFS en/ of Primair ! ) dit moet je absoluut wel doen, mocht je willen dat aangemaakte partitie zichtbaar in je PC en BIOS is of dat zichtbaar word, pas later nadat je pc opstarten zal en je kijkt naar jouw computer daar zie je alle aangemaakte partitie delen en deze laatste ook ..
Nu ALS je een van die uit welke dan redenen ook ( aangemaakte partitie bedoel ik ! ) toevallig niet gebruiken kan, dan moet je die formatteren en gelijk kan je ALLES mee, wat je maar wil doen ..:D

Laatst bewerkt:
Thanks voor jullie reacties.
Ik laat het maar even zo, omdat ik de ruimte op dit moment niet nodig heb.
Zodra dat wel het geval is, zal ik de tips zeker uitvoeren.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/what-are-partitions-and-logical-drives

Wat je beweert klopt niet helemaal, je kunt op een MBR schijf 4 primaire partities maken waarvan er eentje extended kan zijn, in die extended partitie kun je weer 255 logische station maken.
Je kunt ruimte buiten die extended partitie niet zomaar aan een logisch station toevoegen, dat zal eerst aan de extended moeten gebeuren en omgekeerd is dat ook het geval.

Handig tooltje.
http://www.partitionwizard.com/download.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan