Niet toegewezen ruimte maar 14MB.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Hoi,

Ik heb net Windows Vista geinstalleerd (Ultimate 64bit)

Nu wou ik een partitie op de schijf aanmaken (Meerdere eigenlijk)
Ik heb ze o.a. nodig voor Windows XP installatie en sub directories o.i.d.

Dus ben ik naar schijfbeheer gegaan en bleek ik maar 14MB toegewezen ruimte te hebben.



Het gaam om 2 Samsung F1 schijven van 1 Terabyte in RAID0.
Komt dit toevallig omdat ik een snelle format gedaan heb voor de installatie van Vista. Zo ja kan ik dit oplossen zonder alles er weer af te gooien.

Ik heb verder ook andere programmas gebruikt zoals Partition magic. Maar volgens dergelijke progammas heb ik ook maar rond de 10MB toegewezen ruimte.

Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt:
Beste Appelsapman,

Er zal altijd zo'n 10% van het totaal aantal ruimte op de schijven niet beschikbaar zijn. Kan zo even 123 niet vertellen waar dit nou precies voor nodig is. (vermoedelijk voor het aansturen van de hardeschijven zelf)

Wat je nu kan doen is de partitie verkleinen.

Rechtermuisknop op de schijf > dan station verkleinen > hier kan je aangeven met hoeveel ruimte je deze schijf wilt verkleinen.

Pas er wel op dat de schijf niet meer vergroot kan worden omdat het een systeemschijf is.
 
Mooi, het is nu gedeeltelijk gelukt.

Ik kon idd de partitie verkleinen. Maar alleen wel met een beperkte grootte.

Onderin staat de volgende tekst.

"Hoeveelheid beschikbare ruimte voor verkleinen kan beperkt zijn als momentopnamen of op wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld"

Ik kan de partitie verkleinen maar ik kom niet verder dan dit.



Ik zou het liefst de C:/ partitie helemaal willen verkleinen t/m ongeveer 300GB. evt zelfs minder zodat ik nog meer ruimte heb voor subdirectories.
 
hoi,

ben die handleiding nu aan het lezen.

Ik ben op het punt dat ik de pagefile.sys moet verwijderen. Hier heb ik problemen mee aangezien de pagefile.sys zich helemaal niet direct op de C;/ schijf bevindt. Dus ben ik die extra instructies gaan lezen. En daar staat dat ik in cmd de volgende commando moet intypen. "takeown /f c:\pagefile.sys"

Dan krijg ik in CMD de melding "FOUT: Kan geen toegang krijgen tot het bestand c:\pagefile.sys omdat het door een andere toepassing wordt gebruikt.

Weet jij misschien hoe ik hier verder moet. Of is het niet noodzakelijk pagefile.sys te verwijderen?

EDIT:Ik had ook al me pc opnieuw opgestart en de vorige stappen zonder problemen doorlopen.
 
Laatst bewerkt:
Al gelukt:thumb:

Kwam er helaas niet uit met die handleiding. Kon pagefile.sys niet verwijderen omdat ik deze nergens kon vinden en toen ook in schijfbeheer leverde het niet op. Ik heb uiteindelijk de partities gemaakt met Acronis suite.

Toch bedankt voor de hulp:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan