Niet toegewezen ruimte toevoegen aan C: schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
De C: partitie van mijn SSD begint vol te lopen. Nu heb ik gelukkig nog genoeg ruimte op andere partities. Ik gebruik Paragon Partition Manager. Hiermee heb ik er al voor gezorgd dat er een hoeveelheid niet-toegewezen ruimte rechts naast de C: schijf staat. Zie afbeelding.

Naamloos.jpg

Deze ruimte wil ik nu toevoegen aan mijn C: schijf, maar dat lukt me niet. Waarschijnlijk komt dat omdat de niet-toegewezen ruimte logische ruimte is, terwijl mijn C: schijf een primaire partitie is.

Ik heb het geprobeerd met Partition Manager, met Schijfbeheer van Windows en met AOMEI Partition Assistant Home, maar geen van allen lukt het.

Ik gebruik Windows 7 Home Premium 64 bit

Heeft iemand van jullie nog een suggestie?

Laatst bewerkt:
Dan moet je dus eerst de Uitgebreide partitie verkleinen (die waar F: en dat unallocated deel op staat), dus het linkerdeel ervan eraf halen. Kan komt het pas echt vrij rechts van C:, en dan kun je het aan C: toevoegen.
Tijs.

Dank voor je suggestie. Maar hoe verklein ik die uitgebreide partitie? Het is al niet-toegwezen schijfruimte. Het is geen partitie meer.

Dank voor je suggestie. Maar hoe verklein ik die uitgebreide partitie? Het is al niet-toegwezen schijfruimte. Het is geen partitie meer.

Wat je schrijft is technisch fout: Het hele groene gebied is een uitgebreide partitie, met daarin een logisch station (F:)
Hopelijk werkt de tip van Lange Pier over het verkleinen van die uitgebreide partitie.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan