Niet toegewezen ruimte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sky

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2004
Berichten
34
Hallo,

Aangezien de C schijf redelijk groot is, wilde ik die verkleinen door een nieuwe partitie te maken. Dat lukte (73,24 GB), alleen stond er bij : niet toegewezen. De schijf is schijf 0 genoemd door de PC. IK wil deze verwijderen, maar dat lukt niet. Voor ik de PC afsluit, wil ik wel graag deze partitie weg hebben, zodat alles weer in oude staat is en dan komt een nieuwe partitie maken wel op een later tijdstip. Het zal wel iets simpels zijn.
 
als je naar start > computerbeheer > schijfbeheer gaat, zie je daar je schijven. als je dan op die schijf klikt met je rechtermuis, kan je verwijderen kiezen en als het goed is (door nog een keer met rechts te klikken) kan je een nieuwe partitie ervan maken. je kan ipv een nieuwe partitie maken ook met je rechtermuis op je C: schijf klikken en kiezen voor uitbreiden.
 
Titel aangepast "sky" zegt niets over je vraag/probleem.
 
Niet toegewezen ruimte

Inderdaad,C uitbreiden werkte wel en alles was weer in de oorspronkelijke staat. Met de rechtermuisknop verwijderen niet, die keuze was niet aanwezig.

Hartelijk dank
sky
 
dan was de partitie waarschijnlijk inderdaad al verwijderd, vaak moet eerst een partitie verwijderd worden, en daarna de beschikbare ruimte nogmaals verwijderd, om een andere partitie uitbreidbaar te maken, maar dit was kennelijk al gebeurd.

gelukkig is het opgelost :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan