niet toegewezen ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quanie

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2013
Goedemiddag allemaal,

Ik heb vandaag een 3TB harde schijf geïnstalleerd. Ik heb de HDD toegewezen via opslag beheer, een deel van de 3TB wordt echter niet toegewezen, zie screenshot.
Naamloos.png

Mijn vraag is: hoe kan ik deze niet toegewezen ruimte toch gebruiken of toegewezen krijgen, of ben ik ''voorgoed'' deze ruimte kwijt? Mijn dank is groot!

Met vriendelijke groet,
Quan

Daar kan je een partitie op aanmaken en dan die partitie dan formatteren. Dan krijg je een extra drive letter met een schijf van die ruimte. Of je breidt de andere partitie uit met de niet toegewezen ruimte. Maar dat kan alleen als je systeem partities groter dan 2GB aan kan.

Laatst bewerkt:
Daar kan je een partitie op aanmaken en dan die partitie dan formatteren. Dan krijg je een extra drive letter met een schijf van die ruimte. Of je breidt de andere partitie uit met de niet toegewezen ruimte. Maar dat kan alleen als je systeem partities groter dan 2TB aan kan.

Hallo,
Dus als ik nu Schijf 1 in 2 ga delen, 1.5TB en 1.5TB krijg ik dus automatisch de niet toegewezen ruimte? Moet die schijf dan eerst leeg gemaakt worden of de bestanden verplaatst worden voordat je partitie gaat maken?

Laatst bewerkt:
Hij is al in 2 delen. Je hoeft alleen maar een partitie aan te maken op het niet toegewezen gedeelte. Als de partitie gereed is kan je dat deel formatteren. Je hebt dan 2 schijfletters voor die ene fysieke disk. Het al gebruikte gedeelte hoeft niet eerst leeg omdat je daar verder niets mee hoeft te doen.

Hij is al in 2 delen. Je hoeft alleen maar een partitie aan te maken op het niet toegewezen gedeelte. Als de partitie gereed is kan je dat deel formatteren. Je hebt dan 2 schijfletters voor die ene fysieke disk. Het al gebruikte gedeelte hoeft niet eerst leeg omdat je daar verder niets mee hoeft te doen.

hm... nou ik denk dat mijn systeem alleen 2TB aan kan, want dat niet toegewezen ruimte kan ik geen partitie van maken, bedankt voor je hulp in ieder geval.

bedankt voor jullie hulp, ik heb de schijf als eerst verwijderd. Daarna geconverteerd naar GPT, en nu heb ik meer dan 2TB.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan