SpywareTarget
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 okt 2010
hallo, ik heb een vreemd ,irritant en uitdagend
thumb
probleem.
-- norton --
ik gebruik een probeerversie van norton 360, gedownload van hun website.
alleen, ik heb nu een icoontje in mn taakbalk wat zecht dat de versie verouderd is (het is nog niet verlopen trouwens). ik heb dus geupdate, en het venster zecht dat er 5 updates zijn geinstalleerd. het icoon blijft. dus heb ik opnieuw geupdate, en er zijn toen weer 5 updates geinstalleerd. dit heb ik vijf keer gedaan, en toen vertelde norton me dat er geen nieuwe updates meer beschikbaar zijn, en dat ik de meest recente versies heb. alleen, het icoontje staat nog steeds in de taakbalk, en als ik de user interface open, zie ik nog steeds dat mn versie verouderd is.
-- microsoft security essentials --
dus net heb ik windows security essentials gedownload, geinstalleerd, geupdate en een scan gedaan. en tada: ook windows security essentials was verouderd. nog eens geupdate, melding dat ik de meest recente versies heb, en dan weer de melding dat ik een verouderde versie heb.
-- windows beveiligingsmelding --
ook staat er een rood windows-beveiligingsmelding icoontje met een kruis, wat zecht dat mn antivirus mogelijk verouderd / uitgeschakeld is.
-- veilige modus --
ik heb dus in veilige modus (met netwerkmogelijkheden) geprobeerd te updaten, maar ook dan word mij verteld dat ik de meest recente versies heb. ook heb ik een scan gedaan met Spybot S&D en norton. spybot zecht dat ik clean ben, maar norton vond de eerste keer 7 tracking cookies, en de tweede keer 2 tracking cookies. verder niets. ik moet nog scannen met microsoft security essentials.
-- process explorer --
in process explorer heb ik elk proces bekeken, maar ik kan niets vreemds vinden
. ik heb process explorer trouwens net geinstalleerd.
-- ccleaner --
in de registerscan van Ccleaner kom ik ook vreemde dingen tegen. zo bleven de volgende problemen steeds opnieuw opduiken:
probleem: ActiveX/COM Fout
Data: InProcServer32\C:\Program Files\Norton 360\Engine\4.0.0.127\RScan.dll
registersleutel: HKCR\CLSID\{934FDD8D-9B5B-4f69-975C-36325AAE8A0D}
probleem: Ontbrekende TypeLib Referentie
Data: IBackupLocationsShellFolderImpl - {00020424-0000-0000-C000-000000000046}
registersleutel: HKCR\Interface\{F0E3A5D7-80C7-4228-90FE-61DF01C417A5}
-- regedit --
ik heb in het register de volgende sleutels gecontrolleerd:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
maar ik heb niets ongewoons gevonden.
-- vreemd proces in taakbeheer --
voordat ik proces explorer gebruikte, zag ik en een flits een proces met een vreemde naam als deze:
{f37c4d8df36... (de rest was verstopt achter het 'geheugengebruik' hokje). helaas was het te snel weg voor mij om het even te googellen.
-- afsluiting --
ik gebruik een legale versie van windows xp home edition,
op een samsung n110 netbook.
buiten het vreemde update gedrag van beide programmas heb ik nog geen vreemde dingen opgemerkt aan m'n computer, behalve dat firefox ineens langzamer is, maar dit kan los staan van de rest. kan iemand mij a.u.b. hiermee helpen? heel erg bedankt.
p.s. ik heb een textbestand bijgevoegd die ik opgeslagen heb uit process explorer.

-- norton --
ik gebruik een probeerversie van norton 360, gedownload van hun website.
alleen, ik heb nu een icoontje in mn taakbalk wat zecht dat de versie verouderd is (het is nog niet verlopen trouwens). ik heb dus geupdate, en het venster zecht dat er 5 updates zijn geinstalleerd. het icoon blijft. dus heb ik opnieuw geupdate, en er zijn toen weer 5 updates geinstalleerd. dit heb ik vijf keer gedaan, en toen vertelde norton me dat er geen nieuwe updates meer beschikbaar zijn, en dat ik de meest recente versies heb. alleen, het icoontje staat nog steeds in de taakbalk, en als ik de user interface open, zie ik nog steeds dat mn versie verouderd is.
-- microsoft security essentials --
dus net heb ik windows security essentials gedownload, geinstalleerd, geupdate en een scan gedaan. en tada: ook windows security essentials was verouderd. nog eens geupdate, melding dat ik de meest recente versies heb, en dan weer de melding dat ik een verouderde versie heb.
-- windows beveiligingsmelding --
ook staat er een rood windows-beveiligingsmelding icoontje met een kruis, wat zecht dat mn antivirus mogelijk verouderd / uitgeschakeld is.
-- veilige modus --
ik heb dus in veilige modus (met netwerkmogelijkheden) geprobeerd te updaten, maar ook dan word mij verteld dat ik de meest recente versies heb. ook heb ik een scan gedaan met Spybot S&D en norton. spybot zecht dat ik clean ben, maar norton vond de eerste keer 7 tracking cookies, en de tweede keer 2 tracking cookies. verder niets. ik moet nog scannen met microsoft security essentials.
-- process explorer --
in process explorer heb ik elk proces bekeken, maar ik kan niets vreemds vinden

-- ccleaner --
in de registerscan van Ccleaner kom ik ook vreemde dingen tegen. zo bleven de volgende problemen steeds opnieuw opduiken:
probleem: ActiveX/COM Fout
Data: InProcServer32\C:\Program Files\Norton 360\Engine\4.0.0.127\RScan.dll
registersleutel: HKCR\CLSID\{934FDD8D-9B5B-4f69-975C-36325AAE8A0D}
probleem: Ontbrekende TypeLib Referentie
Data: IBackupLocationsShellFolderImpl - {00020424-0000-0000-C000-000000000046}
registersleutel: HKCR\Interface\{F0E3A5D7-80C7-4228-90FE-61DF01C417A5}
-- regedit --
ik heb in het register de volgende sleutels gecontrolleerd:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
maar ik heb niets ongewoons gevonden.
-- vreemd proces in taakbeheer --
voordat ik proces explorer gebruikte, zag ik en een flits een proces met een vreemde naam als deze:
{f37c4d8df36... (de rest was verstopt achter het 'geheugengebruik' hokje). helaas was het te snel weg voor mij om het even te googellen.
-- afsluiting --
ik gebruik een legale versie van windows xp home edition,
op een samsung n110 netbook.
buiten het vreemde update gedrag van beide programmas heb ik nog geen vreemde dingen opgemerkt aan m'n computer, behalve dat firefox ineens langzamer is, maar dit kan los staan van de rest. kan iemand mij a.u.b. hiermee helpen? heel erg bedankt.
p.s. ik heb een textbestand bijgevoegd die ik opgeslagen heb uit process explorer.
Bijlagen
Laatst bewerkt: