niet verwijderbare iconen op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spina

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Op mijn bureaublad verschijnen allemala iconen die ik niet kan verwijderen, de indelen van de iconen op het bureau blad wordt ook aangepast
de iconen kan ik alleen maar aanklikken met de linkermuis, de rechtermuis is uitgeschakeld
heb al ad-awaree laten lopen, cclean, en sybot, maar ik raak ze niet kwijt
wie o wie kan me verder helpen

Laat me raden: Messenger Plus is op die pc geïnstalleerd?

't Is weer kerstvakantie, dus de spyware-verwijder-experts moeten overuren draaien om die vermaledijde Lop.com spyware (die je dus cadeau krijgt bij Messenger Plus) te verwijderen. Maar dat doen we graag hoor.

Ga naar de volgende site: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/index.php?

Registreer je daar.

Lees eerst de handleiding van HijackThis even:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

Lees dan dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

Plaats daarna je HijackThis-log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=8

Natuurlijk gaan mensen hier weer posten dat je Hitman Pro maar even moet draaien, dat tooltje waarvan velen schijnen te denken dat het dé zaligmakende tool tegen spyware is. Vergeet het maar. Hitman zal Lop.com niet verwijderen.

Start eens op in veilige modus.
opnieuw starten en f8 toetsen
kiezen voor veilige modus

Probeer ze daar te verwijderen.
:confused:

Als het met rechts niet lukt aanklikken en dan delete op toetsenbord

:)

Jaa ik heb dat ook. dingen zoals travel en poker enzo. maar volgens mij komt dat door msn. ik heb nu ook dat ik ze niet meer uit mijn favorietenlijst van internet krijg en mijn bureaublad krijg ik niet meer naar wens :eek:

Zeer vervelend allemaal. Wie kan mij hier bij helpen??

Gr. S.

Geplaatst door Delerium
Jaa ik heb dat ook. dingen zoals travel en poker enzo. maar volgens mij komt dat door msn. ik heb nu ook dat ik ze niet meer uit mijn favorietenlijst van internet krijg en mijn bureaublad krijg ik niet meer naar wens :eek:

Zeer vervelend allemaal. Wie kan mij hier bij helpen??

Gr. S.

Daar is dus door Puppie antwoord opgegeven in je eigen topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=197227

als je idd messenger plus op je pc heb staan .. dan kun je die spyware heel makkelijk eraf halen

gewoon messengerplus verwijderen via de optie bij configuratie scherm >.. software en dan vraagt messengerplus of je echt alle kwijt wil ook de sponser bla bla bla dan klik je op ja of je vinkt het aan
en alles is weg na een reboot ...

de volgende keer moet je bij messengerplus alleen goed opletten want iedereen ziet alles over het hoofd je kan messenger plus ook ZONDER sponsor installeren dat is bij de laatste optie van : ga je wel akkoord of niet akkoord gewoon niet akkoord gaan dus :D
want ik heb nergens last van en gebruik messenger plus al 2 jaar :p

thx

okee thx da weet ik dat. maar ik heb 1 probleem want ik nog het allerergst vind alleen hoort dat niet in dit forum thuis maar bij een ander thema...:D

't Is leuk dat dat bij jou heeft gewerkt total_recall, maar helaas werkt die methode van jou lang niet altijd. Bij het verwijderen van Messenger Plus via Configuratiescherm -> Software blijven meestal nog bestanden van Lop.com op de pc staan, die ervoor kunnen zorgen dat de infectie later terugkomt. Jij hebt mazzel gehad, voorlopig.

oww das dan minder fijn... ik had ook op aso een log geplaatst en ik kreeg een antwoord dat ik soomige programma's moest verwijderen enzo terwijl die allang van mijn pc af zijn...

Geplaatst door Delerium
oww das dan minder fijn... ik had ook op aso een log geplaatst en ik kreeg een antwoord dat ik soomige programma's moest verwijderen enzo terwijl die allang van mijn pc af zijn...

Dat hoef je die programma's dus niet te verwijderen. Gewoon verder uitvoeren wat H@ns je aanraadt en dan daar een nieuw log plaatsen. Dat is echt de beste manier om van die spyware-rommel af te komen.

http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=1488

okee!:thumb:

jah het is inderdaad rommel ik wordt er gek van. mn moeder wou ook het internet van mijn pc halen omdat zij denkt dat alles maar door msn komt:confused:
ik moet er echt vanaf zien te komen.

Bedankt tot zover ik ga op aso weer ff verder kijken...

Succes ermee!:thumb:

Gaat wel lukken hoor, H@ns weet hier wel raad mee.:)

Geplaatst door buffy
't Is leuk dat dat bij jou heeft gewerkt total_recall, maar helaas werkt die methode van jou lang niet altijd. Bij het verwijderen van Messenger Plus via Configuratiescherm -> Software blijven meestal nog bestanden van Lop.com op de pc staan, die ervoor kunnen zorgen dat de infectie later terugkomt. Jij hebt mazzel gehad, voorlopig.

ooh :o dat wist ik niet nou ja dan heb je ook altijd nog de programma van hitmanpro
dat is ad-aware spybot en nog een paar anti-progjes + antivirus en een guard in 1 :D dan doeje die ff rond laten racen op je pc ff reboot dan is die Lop.com ook weg :D:thumb: zo komen we allemaal van die vervelende
spyware en troep wel af
:D ben je dan nog bang dat het in je register zit

dat ook vrij vaak voor komt :rolleyes: :(

dan gebruik je CCleaner ff :D euhm hoe je hier die linken plaatst moet ik nog ff uitvechten anders had je zo op de namen kunnen klikken :confused:

Hoi total_recall,

Heel fijn dat je me iets probeert uit te leggen over spyware, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik daar wel een beetje meer over weet dan jij.

Jouw suggesties zijn aardig hoor, maar vaak is Lop.com zelfs nog aanwezig ná het draaien van de hele rits van antispywareprogramma's (AdAware, Spybot, SpySweeper, Hitman)... CCleaner is een prachtig programma maar gaat dat echt niet oplossen hoor.
Vaak is het verrekte hardnekkig en de nieuwere varianten worden ook steeds hardnekkiger.

Vandaar dat ik en andere experts er inmiddels dagelijks werk aan hebben om Lop.com-infecties te verwijderen die zelfs na het draaien van alle denkbare antispywareprogramma's en cleaners nog op de pc staan.

:D oooh euhm :o mijn petje af voor je dan :p

maar ja klopt idd
dat spul is soms nog hardnekkiger dan
10 jaar aangekoekte afwas in de keuken :D
maar dan laat ik het ook aan jullie verder over

veel succes verder :thumb:

ik heb met hijack this een scan gedaan hoe moet ik dat nu op ASO zetten? die log is eg heel erg lang en ik heb ook 2x achter elkaar een crash met mijn pc gehad moet ik die ook bij die log zetten misschien?? ik heb die eroor namelijk opgeslagen in kladblok...

die iconen heb ik nu al een tijdje niet meer gehad op mijn bureaublad nu staan ze alleen nog in mijn favorietenlijst en alleen als ik de pagina vernieuw gaan ze weg. maar telkens als ik internet opstart staan ze er weer.

Hoe krijg ik dit hier nog weg?

Geplaatst door Delerium
die iconen heb ik nu al een tijdje niet meer gehad op mijn bureaublad nu staan ze alleen nog in mijn favorietenlijst en alleen als ik de pagina vernieuw gaan ze weg. maar telkens als ik internet opstart staan ze er weer.

Hoe krijg ik dit hier nog weg?

Door dat log te plaatsen op ASO en te adviezen te volgen dus....

zucht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan