niet vindbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fay
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fay

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
Dag allemaal,

Even een vraag. SInds eind april heb ik mijn nieuwe site online geplaatst. Deze is te vinden op www.spiritueelerfgoed.nl

Nu zit ik met het volgende probleem. Ik heb de site netjes aangemeld bij google, en een bestandje geupload, zodat google de site kan scrawlen. De site heeft geen sitemap dus die kan ik niet uploaden. Op de defaultpagina staat een redirect naar een pagina met een flashboekje, die pagina vormt de homepage.

Nu het probleem, de onderliggende pagina's van de site zijn niet vindbaar voor google. De site bestaat voornamelijk uit interviews met mensen. Wanneer ik de naam van een van die personen intype zou ik ook graag in google het interview op mijn site zijn verschijnen. Dat is niet het geval. Wat doe ik verkeerd? Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt en groet,
Fay

Waarschijnlijk ligt het aan het feit dat je je website in flash hebt gemaakt...
Ik kan hier namelijk de tekst al niet selecteren en kopieren dus dat houdt denk ik in dat de googlecrawler het ook niet kan lezen. ;)

Als ik even met 'n tekstbrowser kijk, zie ik alleen het volgende:

|--------------------------------------------------------------------------------|

You need to upgrade your Flash Player

[1]PPC ROI

References

1. http://www.shinystat.com/

Meer ziet de spider van Google (en andere zoekmachines) dus ook niet.
Als ik wel de flash en zo laadt, zie ik dat de code gewoon helemaal fout is. O.a. 2 keer <body>. Daar houden spiders ook niet van.
Als je alleen 'n redirect hebt staan, is de kans dat je wordt opgenomen ook al niet erg groot, want vaak wordt dat door foute sites gebruikt om mensen op 'n stiekeme manier naar 'n site te krijgen die ze vervolgens met troep besmet.
Metatags helpen niets, want Google werkt daar al tijden niet meer mee. Alleen <title> en <meta name="description" zijn nog zinvol. Maar ook niet als je pagina vervolgens helemaal leeg blijkt te zijn, op 'n redirect na.

Je moet in je ingangspagina gewoon tekst en dergelijke zetten, en ook je flash toegankelijk maken, zodat die gelezen kan worden door 'n spider.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan