niet werken Outlook Expresse mogelijk verband met verwijderen Portal???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryleelewis

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Beste Mensen,

Wie helpt?

Een probleem met een uitvoerige uitleg omdat niet bekend is waar nu exact het probleem zit.

Bij outlook expresse (W98 SE) constateer ik dat het ontvangen van post wel lukt maar het openen van bijlages en het versturen niet werkt. (Kan adresboek niet openen)

Wat ging hier aan vooraf:
We contstateerden Startportal\portal\portalhtml
als startpagina Ook zagen we dat er een link was naar www.tnc4u.com

Omdat we vreesden dat er virussen aanwezig zouden zijn of ander spyware hebben we Panda virusscan on line gedaan er bleek inderdaad een virus aanwezig die verwijderd is ( Panda gaf geen exacte aanduiding welk virus...)

Vervolgens kwamen de problemen met outlook expresse

Ook de melding mscoree.dll ontbreekt.

Vraag 1. Kan het zijn dat met het verwijderen van de Portal (als dat al optimaal gelukt is) met Panda er gelijktijdig een essentieel bestand verwijderd is van OE?

Vraag 2. Kan het ontbreken van mscoree.dll de oorzaak zijn van het niet functioneren van OE? of het openen van bijlages of post? Wat kan ik er aan doen zodat post verstuurt kan worden en bijlages gelezen? M.a.w. in welke map ontbreekt er iets?

Vraag 3.
Hoe controleren we of Portal (en andere spyware) definitief verdwenen is?.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat er helaas gewerkt is met een verouderde NAV 2003 waardoor de portal mogelijk het gevolg is van 'onveilg internetgebruik'

WIE HELPT.... Alvast heel hartelijk bedankt

Laatst bewerkt:
Probeer wanneer je XP hebt, met systeem herstellen, het systeem terug te zetten naar een werkende versie.

Daarna alle aanwijzigingen in deze link uitvoeren.

Hoi Sigma :D

We plaatsen bijna gelijk maar volgens mij zit jij al eerder dan ik aan potje bier. Volgens zijn vraag werkt hij met W98 :D

En Buffy is ook erbij :D

Idd hij zegt nota bene, dat hij 98 SE heeft. :)

Het wordt blijkbaar bedtijd. ;)

thanx

maakt niet uit heren AL jullie hulp is welkom
dank voor de snelle reactie reactie volgt van mij....

vooraf....

toch nog een klein vraagje vooraf (puur interesse)

Kan het nu zo zijn dat spyware of andere rommel bij verwijdering problemen geeft met OE? (Dan weten we nu waar het probleem vandaan komt)

Volgens mij zou de verwijdering van spyware geen consequenties moeten hebben voor het functioneren van een spywarevrij programma als Outlook Express.

Dat denk ik ook.;)

Wat zou falconetti denken? :)

Ik denk van niet. Het is mogelijk dat de boel is beschadigd. Daarom mijn advies om W98 gewoon er overheen te zetten. Dus NIET formatteren of zo maar gewoon er overheen. Dan blijven alle overige bestanden op je PC.
Maar eerst opschonen zodat je niet opnieuw last hebt.

Offtopic: hey Sigma je gaat toch niet nu naar bed? Ik ga nooit voor 2:30 - 3 uur :D.
Lekker achter de PC, potje Freddie erbij :D

Falco

Plaats eens bij start \ zoeken een opdracht voor je mscoree.dll en kijk of ie nog op je pc staat.

Downloaden verloren dll files kan op dll-files.com.
Een link naar jou mscoree.dll vind je hier.
Terug plaatsen in C:\windows\system
Herstarten, en uitproberen.

Tja, denk toch dat ik naar bed ga.

Maar waarom denk je dat een spywareprogramma OE zou kunnen beschadigen?

Denk idd ook dat hij 98 er gewoon overheen moet installeren.

Re: thnx

Geplaatst door jerryleelewis
dank voor je reactie jullie zijn echt SNEL

Tja, als je ± 20 jaar getrouwd bent dan ga je liever achter de PC zitten :D :D .

Ik denk niet dat spyware en/of hijackers OE kunnen beschadigen. Ze kunnen een en ander beschadigen bij IE. En ja, OE maakt gebruik van de instellingen van IE.
Ik zou eerst de PC echt goed checken voor ‘rommel’ en pas daarna een DLL of andere bestand herstellen.

In outlook express heb je waarschijnlijk een vinkje staan dat de bijlagen niet geopend mogen worden.
Kijk maar even onder extra opties e-mail en dan beveiliging.Hier staat een regel die dit tegen kan houden, even vinkje weghalen en dan zou het weer moeten lukken.

suc6.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan