Niet werken van alt157 code

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvanderputten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Beste lezer,

Ik heb een probleem,

Ik heb een niewe versie van windows XP x64 engelse uitvoering.

Als ik hier de alt code 157 gebruik krijg ik het volgende teken ¥ in plaats van de normale Ø

Ook in andere programma's wordt het teken vervangen(o.a. in word). Ook als het Ø al in een bestaand bestand staat.

Kan iemend mij vertellen welke instelling ik dien te veranderen om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Bas

Beste lezer,

Ik heb een probleem,

Ik heb een niewe versie van windows XP x64 engelse uitvoering.

Als ik hier de alt code 157 gebruik krijg ik het volgende teken ¥ in plaats van de normale Ø

Ook in andere programma's wordt het teken vervangen(o.a. in word). Ook als het Ø al in een bestaand bestand staat.

Kan iemend mij vertellen welke instelling ik dien te veranderen om dit probleem op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Bas

dat komt omdat "alt+0165=¥" is

PS wat betekent het eigelijk??:P

Voor Bas:

Kijk eens naar je toetsenbord instellingen, staan deze op Verenigde Staten of op Nederlands? Switch daar eens tussen en kijk dan of het werkt.

Voor Jeroen:
Dat teken is volgens mij het teken van de Yen (Geldteken van Japan)

ASCII is een afkorting van American Standard Code for Information Interchange en is een standaard om een aantal letters
en leestekens te representeren en aan ieder elemenet in die reeks een binair geheel getal te koppelen, waarmee dat leesteken
of die letter wordt aangeduid.

ASCII is een 7-bits code, zodat er 128 ASCII tekens zijn. De meeste computers werken met 8-bit codes. Het 8e bit werd
traditioneel gebruikt voor foutdetecterende codes en andere apparaatspecifieke toepassingen. Omdat in landen buiten
Amerika behoefte was aan extra tekens is hiervoor later het 8e bit gebruikt. Zo zijn extended ASCII tekenverzamelingen
ontstaan die maximaal 256 tekens coderen. Hierbij zijn echter verschillen ontstaan tussen LANDEN en ALFABETTEN.ASCII is niet één bepaalde standaard, maar een verzamelnaam voor de verschillende tekenrepresentaties die de eerste
128 ASCII tekens als basis hebben.

De eerste 32 tekens zijn voor een aantal meta tekens gereserveerd, zoals einde regel bij... (of in sommige alfabetten
voor figuren)
Vanaf 32 beginnen de echte letters en leestekens.

Waarom ASCII gebruiken ? Omdat er in sommige gevallen tekens zijn die niet op het klavier weergegeven worden en
die afhankelijk van de gebruiker toch wel handig kunnen zijn in gebruik.
Zoals bijvoorbeeld : ± of ß of œ of Œ
← → ♂ ♀
Bij mij in Word 2007 - Taal NL (Nederlands)
Alt 31 ▼
Alt 0128 €
Alt 155 ø
Alt 157 Ø
Alt 165 Ñ
Alt 241 ±
Alt 248 °

Laatst bewerkt:
probleem opgelost.

Beste reacties, het had inderdaad te maken met de landinstellingen.
via configuratiescerm/landinstellingen, alle talen op nederlands gezet. (bij alle 3 de tabbladen).

Bedankt voor de hulp.

mvg Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan