niet werkende dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

locita

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
Hallo,

Ik heb een laptop met een dvd speler/brander en ik had hem geformatteerd en de juiste drivers gedownload en alles werkt nu behalve mijn dvd speler, hij kan hem wel lezen maar speelt hem niet af , krijg dan de melding:

Kan geen dvd-video afspelen. U moet mogelijk de beeldscherminstellingen aanpassen. Open het onderdeel Beeldscherminstellingen in Configuratiescherm en wijzig de schermresolutie en instellingen voor kleurkwaliteit.

Als ik de schermresolutie verander dan doet hij het ook niet en word mijn beeld heel groot , als in veilige modus.

Nou heb ik k-lite codec pack gedownload want had een compatibele dvd decoder nodig.
en die heb ik geinstalleerd en hij pakt wat ik al zei nu de dvd wel hij leest hem want zie de hoofstukken staan in media player maar speelt nog niets af
Kan iemand mij vertellen wat ik nog kan proberen?
xbianca

Even voor de duidelijkheid:

Je stopt een dvd in de speler, en deze zie je wel in de windowsverkenner, maar krijg je niet afgespeeld?

Hoe probeer je hem af te spelen? Met Windows media player? Probeer in dat geval eens iets anders, zoals VLCmediaplayer om hem af te spelen. In dat geval weet je in ieder geval of de fout in WMP of in windows zelf zit.

Kan je daarnaast wel andere dvd's, bijvoorbeeld van programma's openen?

ja datklopt
als ik kijk naar de speler via mijn computer zie ik ook de naam van de film staan die in de speler zit dus hij leest hem wel.

hijleest wel muziek cd s en cd roms. het is alleen echt video wta het niet doet

Dan lijkt het toch aan de codecs van WMP te liggen. Heb je VLC nog geprobeerd?

Ik heb het geprobeerd via andere media player , real player.
en die draait film ook niet af , krijg melding
The DVD cannot be played. Key exchange for DVD copy protection failed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan