niet werkende serial muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkenlies

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2000
ik heb eeb oud pctje staan (amd 350 ) waar ik echt de muis niet van aan de gang kan krijgen het is nog een serial muis maar moet normaal geen probleem zijn.
er staat win 98 op en verder nog helemaal niks (schone instal) is er misschien iemand die dit ook weleens aan de hand heeft gehad en dan ook nog de oplossing heeft gevonden.
heb ook een verloopje geprobeerd voor een ps2 en ook een andere serial maar niets werkt.

bvd voor de hulp
groet henk

heb je wel de muisdrivers geinstalleerd die bij je muis horen? en je muis ook wel op com1 (meestal is dit de muispoort) geinstalleerd?

Hallo

Staan de com poorten wel "enabled" in de b.i.o.s." ???

Dit kun je uiteraard zien door manueel in de b.i.o.s. te gaan kijken , of tijdens de p.o.s.t. v/d betrokken p.c. .

Indien bovenstaande ja is , is de betrokken muis niet defekt ??? uittesten op een andere p.c. .

Hebben de betrokken com poorten ooit gewerkt ???

Indien de betrokken konnektoren verbonden zijn d.m.v. een "flatcable" met het motherboard , zijn deze niet verkeerd om ingeplugd???

Je zou in extremis eventueel ook d.m.v. het verouderde "checkit" en een "loopback" stekker de betrokken poorten snel kunnen testen.

P.s.: com1 of com 2 , win 98 herkend , en werkt met een muis op deze , dus dit kun je normaliter al uitsluiten .....

P.s.2 : Wat ik wel raar vindt , en geen vermelding van wordt gemaakt , is ... werkte de muis toen je win 98 installeerde??

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan