Niet zelf-geactiveerde apps open ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emmel

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Hai,

Zoals wellicht bekend krijg je door een dubbellik op de home-knop een overzicht van de ge-opende apps op een iPhone/iPad.
Door vervolgens een app-symbool omhoog te vegen sluit je de app af.
Regelmatig doe ik dat. Wat mij echter opvalt is, dat er geregeld apps geopend zijn die ik helemaal niet heb ge-activeerd ..... !
Het wekt de indruk dat er een ander op mijn iPad bezig is geweest, maar dat kan helemaal niet, want ik woon alleen (behalve mijn kat dan :P)

Komt iemand dit verschijnsel bekend voor?
Is het mogelijk dat door de openstaande wifi-verbinding deze toegang mogelijk is?
Ik heb geen tweede ios-apparaat, laat staan dat deze onder dezelfde account actief zou kunnen zijn.

Dank alvast

Een paar voorbeelden van apps die je niet zelf geopend/gestart hebt samen met vermelding welke apps je wél zelf geopend/gestart had zou mogelijk duidelijker maken of anderen hetzelfde hebben en mogelijk dat er dan nog tips komen ook.

Ik heb zelf een iphone 4 en ik heb het gedrag waar jij in je startposting over schrijft nooit (bewust) gezien, maar mogelijk zijn er functies in app1 (bijv. dingen delen op social media) die app2 activeren (bijv. de app die hoort bij de social media waar je wat mee deelt). Denk bijv. aan het delen/verzenden van een foto naar een ontvanger op Whatsapp.

Zoals gezegd zouden een paar voorbeelden wellicht duidelijker maken of je een probleem hebt of (juist) niet.

Tijs.

apps kunnen op de achtergrond actief zijn, ook als je ze zelf niet geopend hebt.
Dat kun je controleren via instellingen > algemeen > ververs apps op de achtergrond.
Hier kun je zien welke apps actief blijven, ook wanner ze afgesloten zijn.
Wil je dat niet dan kun je de optie hier geheel uitzetten.

@Leofact: dat staat bij mij aan voor Whatsapp, maar nooit gezien dat Whatsapp hierdoor 'zomaar' open stond om afgesloten te worden op de manier waar de TS het over heeft in zijn startposting?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan