Beste helpers,
Met onderstaande macro wordt doormiddel van een commandbutton het volgende uitgevoerd.
* Er wordt een zoekvenster geopend
* Daar vul ik een zoekopdracht in
* Zodra de te zoeken opdracht is gevonden wordt er in kolom A van die rij een x neer gezet.
((In een andere macro wordt alles er in kolom A een x staat een filter uitgevoerd, zodat die regel niet meer zichtbaar is)).
De macro in de commandbutton werkt opzicht goed, maar zodra ik een zoekopdracht geef die het zelfde nummer heeft als het nummer in het gefilterde gedeelte dan wordt de macro wederom uitgevoerd op dat gedeelte.
Hierdoor wordt het nummer dat nog niet is gefilterd niet opgenomen in de zoekopdracht.
Mijn vraag is een aanpassing in de macro die er voor kan zorgen dat het volgende mogelijk is:
OF er mag niet gezocht worden in het gefilterde gedeelte;
OF zodra er in Kolom A een x staat dat die automatisch naar de eerstvolgend waarde gaat die voldoet aan mijn zoekopdracht waar in kolom A geen x staat.
Hier is de macro die een aanpassing nodig heeft.
Alvast bedank voor jullie hulp.
Mvg. Louis
Met onderstaande macro wordt doormiddel van een commandbutton het volgende uitgevoerd.
* Er wordt een zoekvenster geopend
* Daar vul ik een zoekopdracht in
* Zodra de te zoeken opdracht is gevonden wordt er in kolom A van die rij een x neer gezet.
((In een andere macro wordt alles er in kolom A een x staat een filter uitgevoerd, zodat die regel niet meer zichtbaar is)).
De macro in de commandbutton werkt opzicht goed, maar zodra ik een zoekopdracht geef die het zelfde nummer heeft als het nummer in het gefilterde gedeelte dan wordt de macro wederom uitgevoerd op dat gedeelte.
Hierdoor wordt het nummer dat nog niet is gefilterd niet opgenomen in de zoekopdracht.
Mijn vraag is een aanpassing in de macro die er voor kan zorgen dat het volgende mogelijk is:
OF er mag niet gezocht worden in het gefilterde gedeelte;
OF zodra er in Kolom A een x staat dat die automatisch naar de eerstvolgend waarde gaat die voldoet aan mijn zoekopdracht waar in kolom A geen x staat.
Hier is de macro die een aanpassing nodig heeft.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
'
' Als op de CommandButton TERUG wordt geklikt wordt er een zoekvenster geopend.
' Daarin vul je de gewenste zoekopdracht in.
' Zodra je op enter drukt wordt er in kolom A van die regel een x gezet.
Dim i As Long
Dim Lr As Long
Dim Nr As String
Nr = InputBox("Zoek nummer: ")
If Nr = "" Then Exit Sub
With ActiveSheet
For i = 3 To .Cells(.Rows.Count, "B").End(xlUp).Row
If .Cells(i, 2) = Nr Or .Cells(i, 3) = Nr Then
.Cells(i, 1) = "x"
Application.Goto .Cells(i, 9)
Range("B:B").Find("").Select
Exit For