niets behalve processor fan

Status
Niet open voor verdere reacties.

bheijmans

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2004
Ik heb mijn oude AMD 1300 na een jaartje weer eens opgestart en bij een kale opstart (niets aangesloten alleen voedingskabel) doet alleen mijn processorfan het (ongeveer 10 seconden) en daarna niets meer. Alle voedingskabels nagelopen en losgehaald en weer vastgezet, maar ik krijg hem niet aan de praat.
nb:bij indrukken reset knop blijft processorfan wel draaien totdat je de resetknop weer loslaat.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

mb

hoi volgens mij is het of het mb of anders je voeding

voeding is goedkoper misschien heb je er nog 1 om te proberen.

anders is het je mb iets anders kan ik niet zo bedenken omdat je er verder ook geen apperatuur aan hebt hangen.

na die 10 sec valt alles gewoon weer uit?

gr mike

Hallo

Indien dit mijn p.c. was , dan zou ik beginnen met het b.i.o.s. batterijtje te controleren .

Deze zijn bijna altijd v/h type C.R. 2025 of C.R. 2032 ...

Uit te meten d.m.v. digitale multimeter , en dienen een klemspanning van +/- 3.5 Volt te hebben.....

Veel motherboards weigeren op te starten , indien dit batterijtje leeg is .

Uiteraard ook eens controleren , of alle fan's soepel werken , en stofvrij zijn ...... , het beestje is inmiddels toch open .

Euhhhhhh ......... monitor , keyboard en muis waren toch aan gesloten !!!!!!

Peter

Nieuwe of andere voeding heb ik niet zo snel voorhanden. Bios battery is een 3.0 volt type en geeft exact 3.0 volt.
Alle fans zijn schoon. Niets aangesloten dan de 220 stekker, dus geen monitor of muis enz.
Weet iemand nog iets anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan