Niets mogelijk in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Ik heb zonet al een hele kluif gehad aan het herstellen van een gecrashte windows xp computer. Nu ben ik reeds zover geraakt dat ik 'een' windows xp kan opstarten. Wanneer ik de computer opstart en zelf niets doe blijft het scherm zwart... Wanneer ik echter op F8 druk tijdens het opstarten en kies voor "windows normaal starten" krijg ik een opstartmenu met 2 identieke regels: "Windows xp professional", kies ik de eerste dan blijft het beeld opnieuw zwart. Kies ik de tweede dan kan ik wel een windows xp installatie opstarten. Nu ik de 2de xp installatie eindelijk aan de praat heb gekregen wil ik gaan zoeken wat er aan de hand is, waarom er 2 xp-installaties op die pc staan en hoe ik ervoor kan zorgen dat enkel de goede opstart. Helaas: ik kan vanuit die "tweede" xp installatie niets doen. Wat ik ook probeer te openen (kladblok, systeemeigenschappen, configuratiescherm, systeemherstel, ...) ik krijg telkens te lezen:

kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.

Iemand enig idee hoe ik dit verder kan oplossen?
Alvast bedankt


kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item
 
Helaas, ik kan niet op de opdrachtprompt. Als ik cmd intik en enter krijg ik dezelfde foutmelding als ik in m'n eerste post beschreef.

Wanneer ik dat bestand download om het met de andere methode te proberen en ik probeer dat bestand te openen... hetzelfde verhaal...

:confused:
 
Een andere manier die je zou kunnen proberen:
* Download het bestand vanaf een andere pc/laptop
* zet het op een usbstick
* Start op in veilige modus
* voer de fix uit
Succes.
 
zelfde probleem:

Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.

Het enige wat lijkt de werken is de windows verkenner. Maar verder heb ik nog niets ontdekt dat ik aan de praat krijg:confused:
 
Ook het commando CACLS kan van pas komen bij het verlenen en ontnemen van gebruiksrechten. In XP Pro is dat allemaal gemakkelijk te regelen via de eigenschappen van de mappen, tabblad Beveiliging. U moet daarvoor wel de optie Eenvoudig delen van bestanden gebruiken uitschakelen in de Windows Verkenner bij Extra, Mapopties tabblad Weergave. Bij XP Home is dit overigens ook mogelijk wanneer u opstart in de veilige modus (F8 tijdens het opstarten van Windows indrukken).

Mocht het niet lukken, kijk voor verdere informatie hier: http://schoonepc.nl/instal/gebruikers.html
Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan